Tervezett robbantás lesz ma Budapesten

Nemzeti Atlétikai Stadion, Budapesti Atlétikai Stadion építése, projekt, Észak-Csepel, VITUKI-székház, VITUKI, toronyház, robbantás, 2020.12.10.
Vágólapra másolva!
Elindult a Budapesti Atlétikai Stadion építése, a projekt most ért oda, hogy Észak-Csepelen a VITUKI-székházat le kell bontani. Ezt robbantással oldják meg, ma délután fog összedőlni a toronyház. A robbantás több busz- és HÉV-járat közlekedését is érinti - számol be a Budapest és környéke hírportál.
Vágólapra másolva!

Atlétikai stadion lesz a helyén

A 2023. évi atlétikai világbajnokságra megépülő Nemzeti Atlétikai Stadion kivitelezésével összefüggésben robbantásos technológiával bontják el a VITUKI Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Tudományos Kutató Központ toronyházát december 10-én.

A volt VITUKI toronyház a Kvassay öböl mellett a Ferencvárosi oldalon (2019) Forrás: MTI/Róka László

15 perces lezárás lesz a környéken

A legfrissebb BKK-információk szerint

a lezárás csütörtökön a tervek szerint 13:50-14:05 között lesz, a HÉV várhatóan nem áll le, hanem folyamatosan közlekedik,

azonban a pótlóbuszok közlekedésében néhány perces akadályoztatás várható.

Itt lesz a robbantás:

2023-ra épül az új stadion

Elindult a Budapesti Atlétikai Stadion építése, a projektben a VITUKI eddig ipari területenként ismert telepének és Duna-parti területének rehabilitációja, valamint a főváros számára egy új, nyitott sport- és rekreációs közpark valósul meg - közölte nemrég a BMSK Beruházási, Műszaki Fejlesztési, Sportüzemeltetési és Közbeszerzési Zrt. beruházási ügynökség.

A tájékoztatás szerint a 2023. évi atlétikai világbajnokságra megépülő Nemzeti Atlétikai Stadion kivitelezésével összefüggésben robbantásos technológiával bontják el a VITUKI Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Tudományos Kutató Központ toronyházát december 10-én.

Rendőri biztosítás a helyszínen december 10-én, a robbantás előtt Fotó: Csudai Sándor - Origo

Ismertetik, hogy a fejlesztési területen a Rákóczi hídtól a Kvassay zsilipig, valamint az új Kábelhídon át egészen Észak-Csepelig új árvízi védmű, part menti gyalogos sétányok, kerékpáros utak, valamint hajóállomások is készülnek. A fejlesztéssel megvalósul továbbá a teljes pesti rakpart északi és déli területeinek gyalogos, kerékpáros és vízi összeköttetése egészen a Csepel-szigetig.

A közleményben kiemelték, hogy a jelenlegi tervezési területet érintő városrendezési tervek módosításával a Duna felőli látványfolyosó városképet meghatározó arculata megtisztul.

A volt ipari funkciók és a korábban tervjavaslatként megfogalmazott magas beépítésű lakóparkok, irodaházak látványa helyett alacsony beépítésű, sport és rekreációs funkciók jönnek létre.

A projekt egyik fő célja, hogy a terület kiemelkedő természeti értékeihez a fejlesztés méltó módon kapcsolódjon.

Az épület a robbantás előtt Fotó: Csudai Sándor - Origo

Kitérnek arra, hogy a kivitelezési munka előkészítése során felmérték az 1976-ban épült VITUKI toronyházának állapotát is. A megvalósíthatósági tanulmány vizsgálta a Mühlbacher István (Iparterv) tervezte toronyház szerkezetét, állékonyságát, valamint későbbi lehetséges funkcióját, és megállapította, hogy a torony jelenlegi állapotában tovább nem hasznosítható, így műszaki-gazdasági okokból szükségessé vált annak bontása.

A közbeszerzési eljárásban nyertes kivitelező konzorcium a hierarchikus bontási technológia helyett a jelentős időmegtakarítást eredményező robbantásos technológiát választotta, melynek engedélyeztetése lezajlott.

Az elbontás során a toronyépületet a Rákóczi híd felé, a hosszabbik oldalával párhuzamosan döntik el.

Az épületegyüttes 1864 négyzetméteres "lepényépületét" hagyományos technológiával bontják el - tájékoztatott a beruházási ügynökség.