A vártnál erősebb lehet a 2021-es kínai növekedés

kínai gazdasági fejlődés, építkezések, Peking
(171221) -- BEIJING, Dec. 21, 2017 (Xinhua) -- Photo taken on Dec. 14, 2017 shows the Cadre International Transit-Oriented Development (TOD) Centre in the east Guangzhou area, south China's Guangdong Province. The project will serve as connections for interchanging passengers in the transportation hub, which integrates high-speed railways, subways and urban rails. From Guangdong to Hong Kong and Macao, can people work in one city and sleep in another? With the help of infrastructure connectivity, it becomes achievable to establish a "one-hour circle" within the Greater Bay Area in the near future. The Guangdong-Hong Kong-Macao Greater Bay Area, as a city cluster involving overall population of 66 million in south China, encompasses Hong Kong, Macao and nine cities in Guangdong Province. Many major infrastructure projects will help turn the bay area into a more dynamic economic zone that is suitable for living, doing business and travelling. The Guangzhou-Shenzhen-Hong Kong Express Rail Link will connect Hong Kong to the renowned high-speed rail network of China via a 26-km tunnel. After the project is completed next year, the travel time from Hong Kong to Guangzhou, capital city of the bordering Guangdong Province, will be shortened from two hours to only 48 minutes. The Hong Kong-Zhuhai-Macao bridge, the world's longest manmade sea crossing, consists of a 22.9-km bridge and 6.7-km underground tunnel that spans the width of the Pearl River Delta. The Y-shaped bridge will cut travel time between Hong Kong and Zhuhai from three hours to just 30 minutes. With expanding capacities of roads, railways and ports, the Greater Bay Area will see a highly convenient and efficient transportation network. (Xinhua/Lu Hanxin) (ry)
Vágólapra másolva!
Megemelte Kína jövő évre vonatkozó növekedési kilátásait a Fitch Ratings. A növekvő hazai kereslet és a koronavírus vakcina ugyanis optimizmusra ad okot a hitelminősítő szerint.
Vágólapra másolva!

A kínai GDP jövőre 8 százalékkal bővülhet a Fitch Ratings szerint, amivel a hitelminősítő feljavította a szeptemberben kiadott, 7,7 százalékos növekedési prognózist – írja a CNBC.

A friss adat jelentősen meghaladná az 5,5 százalékos hosszú távú kínai növekedési várakozást, azonban a rendkívül alacsony bázishoz viszonyítva reálisnak tűnik a 8 százalékos növekedés

– mondták a jelentést készítő szakemberek.

A prognózis kiemelte, hogy az elmúlt néhány hónap adatai arra utalnak, hogy a kínai hazai fogyasztás lendületes talpra állást produkál. Elsősorban a vendéglátóiparban érezhető a belső fogyasztás kiugró növekedése az idei lezárások után. Hozzátették, a világgazdasági környezet várhatóan szintén megtámogatja majd a kínai növekedést, és különösen 2021 második féléve lehet erős, ahogy egyre több ember lesz beoltva a koronavírus elleni vakcinával.

A vártnál erősebb lehet jövőre a kínai gazdasági felpattanás Forrás: AFP/Noel Celis

A Fitch most úgy számol, hogy a világgazdaság 3,7 százalékkal zsugorodik majd ebben az évben, ami némileg jobb lenne a szeptemberben várt, 4,4 százalékos csökkenésnél. Jövőre a globális GDP 5,3 százalékkal nőhet friss prognózis szerint.

Idén egyébként a kínai gazdaság 2,3 százalékos növekedést mutathat, ami igen erős ahhoz képest, hogy az idei első negyedévben 6,8 százalékos volt a zuhanás.

A hitelminősítőnél úgy számolnak, hogy a kínai gazdasági élénkítés továbbra is fennmarad, vagyis nem lesz érdemi kamatemelés – tekintve a csökkenő inflációt és a jüan erősödését.

A Fitch prognózisa egyébként nem tér el jelentősen más elemzők véleményétől. A Nomura például úgy számol, hogy a kínai GDP jövőre 9 százalékos emelkedést mutat majd az idei, 2,1 százalékos növekedést követően. A Natixis ezzel párhuzamosan 7,8 százalékos bővülést vár jövőre Kínától.