Ugyan a YouTube már közel sem növekszik olyan ütemben, mint néhány évvel ezelőtt, és a fiatal tartalomgyártók már inkább a TikTok és az Instagram felületét használják, a videómegosztó oldal mégis rendkívül jövedelmező néhány csatorna számára. Bemutatjuk, hogy kik keresték idén a legtöbbet a felületén.

A Youtube-on való pénzkeresés egyik legfontosabb feltétele továbbra is a nézettség, azonban a szponzorok a feliratkozók, a lájkok és a kommentek számát is értékelik. Átlagosan egy hirdető 1 és 10 dolláros összeget fizet 1000 megtekintésenként a legmenőbb youtubereknek, a kisebb csatornák esetében viszont ez az összeg inkább 2-5 dollár közé tehető.

A Google ezt követően 45 százalékot le is csíp a tartalomgyártók bevételéből, vagyis ez a karrierpálya a legtöbb ember számára továbbra sem elég kifizetődő.

Vannak azonban, akik viszont nem csak jól élnek az e felületre készített videóikból, hanem egyenesen dollármilliókat keresnek évente, jól menedzselt csatornáikkal.

Bemutatjuk azt a tíz csatornát, pontosabban a mögöttük álló üzemeltetőket, akik idén a legtöbb pénzt keresték a felületen.

A teljes listát az alábbi képre kattintva, galéria formájában tekintheti meg. Kattintson a képre!

A képre kattintva galéria nyílik!Forrás: AFP/2015 Getty Images/John Lamparski