Régóta várt elektromos okosautók érkeznek meg az európai piacra

Chinese EV startup Xpeng Motors raises $400 million Alibaba Car China Chinese Electric EV Foxconn Investment Technology Vehicle Xiaomi Xpeng elektromosautó
A pedestrian walks past a Xpeng store in Hangzhou city, east China's Zhejiang province, 13 November 2019. Xpeng Motors, the Chinese electric vehicle startup backed by Alibaba and Foxconn, has raised a fresh injection of $400 million in capital and has taken on Xiaomi as a strategic investor, the company announced. This strategic investment will further deepen our partnership with Xpeng in advancing innovation for intelligent hardware and the Internet of Things.
Vágólapra másolva!
Az Xpeng Motors kínai autógyártó száz darab elektromos okosautót szállít le a héten norvég vásárlóknak, ezzel első alkalommal küldenek ki közvetlenül egyéni vevőknek Európába kínai gyártású elektromos okosautót - számolt be internetes oldalán a South China Morning Post (SCMP) című hongkongi lap.
Vágólapra másolva!

A dél-kínai Kanton (Kuangcsou) városban székelő Xpeng Motors egy hétfőn közzétett közleményben adta hírül, hogy

száz darabot szállítanak Norvégiába a G3-típusú utcai terepjárójukból a héten.

Hozzátették: a cég aktívan dolgozik az elektromos járművekre felkészült, ezeket támogató kormányzati politikával, valamint a szükséges infrastruktúrával rendelkező egyéb piacokban rejlő lehetőségek felkutatásán. Az Xpeng továbbá az elkövetkező egy év során tervezi Európában is piacra vinni a P7-es típusú elektromos sportautóit.

A G3-as típusú utcai terepjáró 520 kilométeres hatótávolsággal bír, az Xpeng saját fejlesztésű, XPILOT 2.5 nevű, fejlett gépjárművezetés-támogató rendszerével szerelték fel, illetve automata parkolásos funkcióval rendelkezik.

A sanghaji székhelyű Aiways volt az első kínai elektromos autó-gyártó, amely Európába exportálta okos utcai terepjáróit. 2019-ben összesen 500 darabot szállítottak az U5-ös típusú járműveikből a Hertz Corse olasz autókölcsönzővel kötött megállapodás részeként. Egyéb kínai gyártó - egyebek mellett a BYD és a SAIC - pedig 2020 közepétől kezdték el hagyományos elektromos autóik európai értékesítését.

Az Xpeng száz darabot szállít Norvégiába a G3-típusú utcai terepjárójából Forrás: Imaginechina via AFP/Long Wei - Imaginechina/Long Wei

Az Xpeng a NIO és a Li Auto nevű kínai elektromosautó-gyártókkal együtt a New York-i tőzsdén amerikai letéti jegyek (ADR) eladásával igyekeznek új tőkéhez jutni, miközben új modellek kifejlesztésével és az eladások növelésével próbálnak versenybe szállni az amerikai Teslával.

Kína a világ legnagyobb piacát jelenti az új energiával működő járművek számára, a piac prémium szegmensét pedig jelenleg a Tesla dominálja. A kaliforniai székhelyű autógyártó novemberben 21 604 darabot szállított le a sanghaji óriásgyárában készült Model 3 típusú járművekből.

Az Xpeng 2019 azonos időszakához képest több mint négyszeresére növelte a forgalmát: 4224 járművet adott el novemberben.

A NIO 5291 eladott járművel több mint ötven százalékkal, míg a Li Auto 4646 eladott járművel 25,8 százalékkal bővítette a forgalmát éves bázison a múlt hónapban.