Szakértők szerint az emelkedés egy része technikai okokkal magyarázható. Például az előző héten kifizetett osztalékok egy részét most újra befektették Az Intensa Sanpaolo elemzője szerint azonban
a cég még alulértékelt versenytársaihoz képest, amiben várhatóan csak az év második felében fog változás bekövetkezni.
Mint arról korábban már írtunk, a francia Peugeot S.A. (PSA) és az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles (FCA) fúzióra lépett, mellyel
létrejött a negyedik legnagyobb autógyártó, évi 165 milliárd eurós bevétellel és körülbelül 8 millió előállított autóval.
Az egyesülésre január 4-én került sor, amikor az Európai Unió Versenyhivatala után a két cég részvényesei is jóváhagyták a 38 milliárd dolláros összeolvadást. A cég részvényei ezt követően január 18-án debütáltak a párizsi és milánói értéktőzsdén.
Carlos Taveres vezérigazgató szerint az összefonódással járó költségcsökkenés körülbelül 25 milliárd eurót jelent majd az évek során a részvényeseknek. A tervek szerint évi 5 milliárd eurós költségcsökkentést kívánnak elérni gyárbezárás nélkül.