Webáruház bérlés kisvállalkozások számára

Vágólapra másolva!
A 2020-as év év gazdasági viszontagságai sok kereskedőt és munkavállalót ébresztettek rá arra, hogy érdemes több lábon állni és a hagyományos üzletéből vagy munkahelyétől származó jövedelmét kiegészíteni. Egyre többen döntenek a webáruház indítás mellett, hiszen így mérsékelt ráfordítással tudnak elérni új ügyfeleket és piacokat. A vásárlói szokások eltolódása az internetes rendelés irányába is a webáruház indítása mellett szól, így ma már kimondható, hogy az a kereskedő, amelyik nem rendelkezik webshoppal, komoly hátrányba kerülhet online társaival szemben.
Vágólapra másolva!
Forrás: viltor.hu

A webáruház bérlés az interneten történő értékesítés legegyszerűbben és leggyorsabban kivitelezhető módja, ezért ma már az online áruházak döntő többsége bérelhető konstrukcióban üzemel. A bérleti díj általában pár ezer forint havonta, ezért a kereskedő nagy rendelkezésre állású technikai hátteret és egy alap funkcionalitással bíró webáruházat üzemeltethet.

Ahhoz azonban, hogy a bérelhető webshop valóban értéket termeljen a tulajdonosának, az alapvető funkciókon túl szüksége van olyan plusz szolgáltatásokra is, amelyek a hatékonyabb webáruház üzemeltetésben, vevő szerzésben és megtartásban segítenek. Ilyen magasabb értékkel bíró szolgáltatás például a raktárkészlet kezelése, a promóciós lehetőségek megléte (pl. hírlevél küldés, törzsvásárlói program, intelligens termékajánló stb.) vagy a különböző elektronikus fizetési módok integrálása. Természetesen e kiegészítők nélkül is működőképes szolgáltatást kap a webáruház bérlő, azonban az kisebb eséllyel fog értékelhető hasznot hozni számára.

A plusz szolgáltatásoknak a bérelhető áruházak esetén jellemzően felára van, vagyis a szolgáltatók különböző tudással rendelkező díjcsomagokat kínálnak. Az alapcsomag könnyen megfizethető havidíja az új funkciók bevezetésével gyorsan felkúszhat akár a pár tízezer forintos sávba is. Egy frissen induló webáruház számára ez az összeg – a webáruház indításhoz kapcsolódó más költségek mellett - már magas lehet, ugyanakkor kénytelen szintet lépni, ha meg szeretne felelni a vásárlók elvárásainak az élesedő versenyben.

Erre a problémára kínál megoldást a Viltor rendszer, amely a webáruház bérlésben gondolkodó kereskedőknek olyan díjcsomagokat ajánl, melyek csak az áruházba feltölthető termékek darabszámában térnek el egymástól, a webáruház funkciók tekintetében azonban azonosak. Az így megnyitott webáruházak számára azonnal elérhetővé válik az összes beépített lehetőség, legyen az bankkártyás fizetés, automatikus rendelés feladás a szállító cég és számlázó alkalmazás számára vagy a termékek megjelenítése a Google vagy a Facebook felületén. Ráadásul a folyamatos fejlesztésnek köszönhetően egyre bővül az emelt szintű szolgáltatások köre, amit a webáruházak az alap díjért érhetnek el.

A Viltorban elérhető funkciók címszavakban:

  • 20 napig kötelezettségek nélkül tesztelhető webáruház
  • Bankkártyás fizetési lehetőségek
  • Csomag átvevőhelyek és szállítók integrációja
  • Számlázó program export
  • Több nyelvű megjelenés
  • Többféle deviza használata
  • Promóciós eszközök (hírlevél, pontgyűjtő rendszer, kuponok, popup ablakok, chat alkalmazások, sávos kedvezmények, elhagyott kosár értesítő stb.)
  • Facebook bolt és Google Shopping integráció
  • Ár-összehasonító oldalak integrációja
  • Beépített készletkezelő modul
  • Teljes GDPR kompatibilitás


Mielőtt belevágna a webáruház bérlésbe

Bár az utóbbi években minden sajtótermék és médium tele volt az internetes kereskedelem bővülését taglaló cikkekkel, azért nem árt tudni, hogy a forgalom döntő többségét évek óta a nagy, gyakran nemzetközi elektronikai és könyv áruházak, valamint a legismertebb élelmiszer és étel kiszállító cégek adják. Ez távolról sem jelenti azt, hogy nincsen rengeteg nagyon sikeres kis- és középvállalkozás az online piacon, azonban a webáruház indítása előtt tisztában kell lenni a realitásokkal és amennyire csak lehet alaposan felmérni a lehetőségeket.

A felmérést érdemes piackutatással kezdeni, amely terjedjen ki a kinézett termékkörre és a lehetséges konkurenciára is. Bár egy kisvállalkozás számára meglehetősen korlátozottak a piackutatás eszközei, de azért vannak költségmentes megoldások is. Ilyen pl. a cégek helyzetére rávilágító e-beszamolo portál, vagy a Google Trends alkalmazás, amellyel azt térképezhető fel, hogy a leendő termékkörre várhatóan mekkora lesz az online érdeklődés.

Érdemes azt is feltérképezni, hogy mely gazdálkodási és adózási forma felel meg leginkább a webáruház indításához, majd a vállalkozásnak fel kell vennie a “Csomagküldő internetes kiskereskedelem” tevékenységi kört.

Bár a fogyasztóvédelemi és adatvédelmi elvárásoknak való megfelelés a 2018-as GDPR rendelet előtt is kiemelt területe volt az online kereskedelemnek, azóta sokkal mélyebben és az egész vállalkozást átfogó módon szabályozták ezt a területet. Így minden kereskedés számára fontos az ennek megfelelő dokumentációk összeállítása és a rendelettel összhangban lévő működés. Szerencsére az ehhez szükséges funkciókkal a legtöbb bérelhető webáruház rendszer – így a Viltor is - ma már fel van vértezve.