Újra tárgyalnak a patinás járműgyártó, az Iveco eladásáról

Iveco Crossway Low Entry City CNG, busz, autóbusz
Vágólapra másolva!
Újrakezdte haszongépjármű gyártó érdekeltsége, az Iveco eladásáról tavaly megszakadt tárgyalásokat az amerikai-olasz CNH Industrial N.V. konzorcium a kínai FAW járműipari konglomerátummal.
Vágólapra másolva!

A CNH szóvivőjének szerdai bejelentése szerint a cég héten hivatalba lépett új vezetése a tavaly szeptemberben megszakadt tárgyalások folytatásáról döntött a kínai haszongépjármű gyártó konszernnel.

A FAW az Iveco piaci tőkeértékét valamivel 3 milliárd euró felett beállító átvételi ajánlatot tett tavaly, amit a CNH alacsonynak ítélt, így a további egyeztetések akkor abba is maradtak.

"Semmilyen véglegesnek mondható megállapodás nem jött még létre sem az együttműködés természetéről, sem annak terjedelméről" - hangsúlyozta a mostani bejelentésben a CNH szóvivője.

Hírügynökségi értesülések szerint a FAW feljavította vételi ajánlatát a tavalyihoz képest és

többségi tulajdon megszerzésére törekszik az Iveco haszongépjármű gyártó üzletében, beleértve a teherautókat és az autóbuszokat is.

Az FTP motorgyártó részlegben pedig kisebbségi résztulajdont kíván szerezni.

Iveco autóbusz - az olasz haszongépjármű gyártó vállalat kínai kézre kerülhet Forrás: Iveco

A CNH a FAW vállalattal megszakadt egyeztetéseket követően tárgyalásokat folytatott a kínai Shandong Heavy Industry Group ipari konglomerátummal is, ami az értesülések szerint az Iveco piaci tőkeértékét 3,5 milliárd euróra tévő ajánlattal élt.

A FAW mostani ajánlata valószínűleg meghaladja ezt az összeget.

Az Iveco mindettől függetlenül önvezető haszongépjármű technológiafejlesztési együttműködést folytat a kínai Plus start-up céggel, ami a FAW haszongépjármű gyártó részlegével, a Jiefang vállalattal is szoros kapcsolatokat ápol.

A személygépkocsik kínai gyártásában a Volkswagen és a Toyota Motor cégekkel együttműködő FAW nem kommentálta az értesülést hírügynökségi kérésre, és nem adott választ a Shandong Heavy Industry vállalat sem.

Az Iveco a legkisebb haszongépjármű gyártó az európai "nagyok" sorában.

A cég megvásárlásával azonban a kínai vállalat megvethetné a lábát a Volkswagen, a Daimler és a Volvo haszongépjárművei által uralt európai piacon.

A CNH Milánóban jegyzett részvénye a tárgyalások újrakezdésének az ismeretében közel öt százalékkal erősödött a kora délelőtti órákban.