A legnagyobb streaming-szolgáltatók összes felhasználói száma, csak az Egyesült Államokban, már elérte a 200 millió főt. A legtöbb esetben a felhasználók havidíjat fizetnek a szolgáltatásért, miközben az üzletág egyre nagyobb költséget jelent a cégeknek.
A kiélezett versenyben ugyanis a feleknek egyre magasabb minőségű saját tartalmat kell gyártaniuk, ami ma már elképesztően sokba kerül – egyes esetekben évi több százmillió dolláros költségről van szó.
Az Apple viszonylag későn lépett be a piacra, hogy kihívóként lépjen fel olyan piacvezető szereplőkkel szemben, mint a Netflix, az Amazon vagy a Hulu. Legutóbb pedig a Disney indította be a Disney+ szolgáltatását, számos, az elmúlt években bekebelezett brandjük, valamint saját gyártású tartalmaik platformjául. Az HBO Max (az AT&T szolgáltatása) némileg bizonytalanul indult, azonban már a moziszektor egészét is felforgatták, amikor kiderült, a legnagyobb Warner Bros. filmek egyszerre jelennek majd meg online és a mozikban – írja a 24/7 Wall St.
Ha az amerikai felhasználók számát nézzük, akkor az AppleTV+ csupán igen kis szeletét birtokolja a piacnak.
Ráadásul az Apple szolgáltatása a saját műsorokkal is igencsak lemaradásban van a többi nagy szolgáltatás mögött.
A 24/7 Wall St. elemzése szerint jelenleg úgy tűnik,
az Apple akkor törhetne az élre, ha felvásárolná az egyik nagy versenytársát.
A méreteket és az egyéb üzleti tevékenységeket is figyelembe véve a Disney, az AT&T és az Amazon szinte biztosan nem jöhet szóba.
Következésképpen az egyetlen reális opció a Netflix felvásárlása lehetne.
Egy ilyen üzlet már csak azért is hatalmas lépés volna az Apple-nek, mert a Netflix piacvezető a felhasználói szám tekintetében.
Ráadásul a Netflixet egyre inkább szorongatják pénzügyileg a rendkívül drága saját projektek.
Ugyanakkor
egy potenciális üzlet legnagyobb akadályát nem a pénzügyi korlátok, hanem valószínűleg az amerikai kormány és a szabályozói környezet jelentené.
Az AT&T-nek hasonló harcot kellett lefolytatnia, amikor megvette a Time Warnert.
A Netflix piaci értéke egyébként jelenleg 231 milliárd dollár. Ha egy esetleges 25 százalékos prémiumot is hozzáadunk az összeghez, akkor az Apple-nek 290 milliárdot kellene költenie a Netflix megvásárlására. Ez pedig, elvileg legalábbis, nem jelentene különösebb pénzügyi problémát az iPhone gyártójának. A kérdés persze az: fontolóra vesznek-e egy ilyen lépést az Apple-nél, amivel valószínűleg örökre megváltoztatnák a streaming-háború alakulását?