Egy döntéssel teljesen megváltoztathatja az otthoni filmnézést az Apple

apple tv médialejátszó tévé set-top-box médialejátszó
Vágólapra másolva!
Az elmúlt években hatalmas verseny alakult ki az online streaming-szolgáltatók között. Az USA-ban óriásvállalatok küzdenek egymással, és egyelőre nem világos, ki kerül ki győztesen a szektor szupersztárjainak csatájából. Egy friss elemzés arra jutott, ha az Apple élre szeretne kerülni, ehhez be kell kebeleznie a Netflixet.
Vágólapra másolva!

A legnagyobb streaming-szolgáltatók összes felhasználói száma, csak az Egyesült Államokban, már elérte a 200 millió főt. A legtöbb esetben a felhasználók havidíjat fizetnek a szolgáltatásért, miközben az üzletág egyre nagyobb költséget jelent a cégeknek.

A kiélezett versenyben ugyanis a feleknek egyre magasabb minőségű saját tartalmat kell gyártaniuk, ami ma már elképesztően sokba kerül – egyes esetekben évi több százmillió dolláros költségről van szó.

Hogyan áll most az almás cég a versenytársakhoz képest?

Az Apple viszonylag későn lépett be a piacra, hogy kihívóként lépjen fel olyan piacvezető szereplőkkel szemben, mint a Netflix, az Amazon vagy a Hulu. Legutóbb pedig a Disney indította be a Disney+ szolgáltatását, számos, az elmúlt években bekebelezett brandjük, valamint saját gyártású tartalmaik platformjául. Az HBO Max (az AT&T szolgáltatása) némileg bizonytalanul indult, azonban már a moziszektor egészét is felforgatták, amikor kiderült, a legnagyobb Warner Bros. filmek egyszerre jelennek majd meg online és a mozikban – írja a 24/7 Wall St.

Ha az amerikai felhasználók számát nézzük, akkor az AppleTV+ csupán igen kis szeletét birtokolja a piacnak.

Ráadásul az Apple szolgáltatása a saját műsorokkal is igencsak lemaradásban van a többi nagy szolgáltatás mögött.

Az Apple a Netflix bekebelezésével nyerhetné meg a straming-szolgáltatók küzdelmét? Forrás: AFP/Tony Avelar

A 24/7 Wall St. elemzése szerint jelenleg úgy tűnik,

az Apple akkor törhetne az élre, ha felvásárolná az egyik nagy versenytársát.

A méreteket és az egyéb üzleti tevékenységeket is figyelembe véve a Disney, az AT&T és az Amazon szinte biztosan nem jöhet szóba.

Következésképpen az egyetlen reális opció a Netflix felvásárlása lehetne.

Egy ilyen üzlet már csak azért is hatalmas lépés volna az Apple-nek, mert a Netflix piacvezető a felhasználói szám tekintetében.

Ráadásul a Netflixet egyre inkább szorongatják pénzügyileg a rendkívül drága saját projektek.

Ugyanakkor

egy potenciális üzlet legnagyobb akadályát nem a pénzügyi korlátok, hanem valószínűleg az amerikai kormány és a szabályozói környezet jelentené.

Az AT&T-nek hasonló harcot kellett lefolytatnia, amikor megvette a Time Warnert.

Illusztráció Fotó: Polyák Attila - Origo

A Netflix piaci értéke egyébként jelenleg 231 milliárd dollár. Ha egy esetleges 25 százalékos prémiumot is hozzáadunk az összeghez, akkor az Apple-nek 290 milliárdot kellene költenie a Netflix megvásárlására. Ez pedig, elvileg legalábbis, nem jelentene különösebb pénzügyi problémát az iPhone gyártójának. A kérdés persze az: fontolóra vesznek-e egy ilyen lépést az Apple-nél, amivel valószínűleg örökre megváltoztatnák a streaming-háború alakulását?