Kína egyik legnagyobb autógyártója egy technológiai óriással lép partnerségre

Peking, 2021. január 11. A 2021. január 11-én közreadott képen a Geely Auto Csoport kínai járműgyártó vállalat Bingyue ePro plug-in hibrid autóját nézik látogatók a pekingi Kínai Autószalon bemutatóján 2020. szeptember 27-én. A Geely 2020. január 21-én bejelentette, hogy elektromos járműveket gyártó, közös céget hoz létre a kínai Baidu internetes óriáscéggel. A Baidu az okos személygépjárművek vezetési képességeihez szükséges technológiákat biztosítja, míg a Geely az autógyártásban és tervezésben szerzett tapasztalatával járul hozzá a közös vállalat sikeréhez. MTI/AP
Vágólapra másolva!
Mint arról korábban már írtunk a Baidu, a főként keresőjéről ismert kínai techóriás beszáll az elektromos autógyártásba. A BBC értesülése szerint a Geeley autógyártóval lép partnerségre, hogy okos autókat állítsanak elő.
Vágólapra másolva!

A Baidu az autonom vezetéssel kapcsolatos technológiát, a Geeley pedig magát az autógyártást viszi a partnerségbe, hogy létrehozzák a jövő személyautóját. A Baidu még 2017-ben alapította meg az autonóm vezetést fejlesztő részlegét, az Apollot. Itt főként mesterséges intelligenciával működő technológiát fejlesztenek, és szállítják többek között a Toyotának, Fordnak vagy Volkswagennek.

A 2021. január 11-én közreadott képen a Geely Auto Csoport kínai járműgyártó vállalat Bingyue ePro plug-in hibrid autóját nézik látogatók a pekingi Kínai Autószalon bemutatóján 2020. szeptember 27-én Forrás: MTI/AP/Ng Han-Kuan

A Geeley kína egyik legnagyobb autógyártója.

A két vállalat nem csak Elon Musk Teslájával, hanem a többi kínai autógyártóval is versenyezni fog.

Ez a verseny valószínűleg igen kiélezett lesz, hiszen más autógyártók és technológia óriások is szövetségre lépnek, hogy intelligens autókat gyártsanak. Az Apple a Hyundai-al társult, az Alibaba a SAIC-al, az Amazon, Tecent és Alphabet pedig mind kifejlesztettek már gépjárművekkel kapcsolatos okos technológiát.

Kína a világ vezető piaca az elektromos járművek terén, 2019-ben a forgalomban lévő elektromos autók közül 47 százalék Kínában volt úton. 2025-ig pedig az összes eladott jármű 20 százalékát fogják kitenni az elektromos meghajtású autók.