Az igazgatóság jóváhagyását követően Luca de Meo, a Renault Csoport vezérigazgatója csütörtökön bemutatta a „Renaulution" nevű új stratégiai tervüket, amelynek célja a cégcsoport áttérése a mennyiségi megközelítésről a minőségire.

A stratégiai terv 3 szakaszból áll, melyek párhuzamosan indulnak el és céljuk a pénzügyi fedezet biztosítása, a márka jövedelmezőségének kialakítása, 2025-től kezdődően pedig céljukká válik az üzleti modell átfordítása is a tech, az energia és a mobilitás irányába.

A Renaulution terv célja végső soron helyreállítani a Renault Groupe versenyképességét.

Az értékvezérelt szemléletbe történő átfordulás hatására a vállalat teljesítményét már nem a piaci részesedések és az értékesítések alapján mérik majd, hanem a jövedelmezőség, a pénztermelés és a befektetési hatékonyság alapján.

A terveknek megfelelően a csoport célja 2023-ra az, hogy működési árrésük csoportszinten több mint 3 százalékra nőjön, miközben a beruházásokat a bevételek 8 százaléka körüli értéken tartsák. Az árrés 2025-re legalább 5 százalékra nő majd a tervek szerint.

Új utakra tér át a RenaultFotó: Polyák Attila - Origo

A terv biztosítja a csoport fenntartható jövedelmezőségét, emellett 2050-re eléri a nulla karbonlábnyomra vonatkozó európai előírások teljesítését is.

Luca de Meo, a Groupe Renault vezérigazgatója így kommentálta a változásokat: „Áttérünk a technikával dolgozó autógyártó cégről az autókkal foglalkozó technológiai cégre, és 2030-ig a szolgáltatásokból, az adat- és az energiakereskedelemből származó bevételek elérik majd legalább a 20 százalékos mértéket."

A változások nyomán a gépjárműplatformok számát 6-ról 3-ra csökkentik, a motorcsaládokét pedig 8-ról 4-re. A cégcsoport a nagyobb jövedelmezőség érdekében elsősorban Latin-Amerikára, Indiára és Dél-Koreára összpontosít, miközben növeli a versenyképességét Spanyolországban, Marokkóban, Romániában, Törökországban és több szinergiát teremt Oroszországgal is.

Szigorú költségfegyelem indul be, melynek eredményeképpen 2023-ra 2,5 milliárd euróval, 2025-ig pedig további félmilliárd euróval csökkentik a költségeiket, beleértve az állandó költségeket is. A változó költségeket gépjárművenként 2023-ig 600 euróra csökkentik járművenként, a beruházásokat pedig a bevételek mintegy 10 százalékáról 8 százalék alá csökkentik 2025-re.

Mindezen erőfeszítések megerősítik a csoport ellenálló képességét, és mintegy 30 százalékkal csökkentik a megtérülési küszöbértéket 2023-ra.

2025-ig 24 új modelljük születik, ezek fele C / D szegmensben, közülük legalább 10 modell teljesen elektromos meghajtású lesz.

Forrás: Renault.com