A Volkswagen nem sokkal maradt el az EU-n belüli jogszabályi megfeleléshez szükséges károsanyag-kibocsátási értékek betartásától, de így is több mint 100 millió eurós (35,68 milliárd forintos) bírságot kell fizetnie.

A megtett kilométerenként mintegy fél grammal a határérték felett kibocsátott szén-dioxid szennyezés

több mint 100 millió eurójába (35,68 milliárd forintjába) kerül az autógyártó óriásnak, mindez azonban nem veszélyezteti a cégcsoport bevételeit, mivel a VW már kalkulált ezzel a veszteséggel.

A koronavírus-járvánnyal kapcsolatos problémák nehezítették az autógyártó helyzetét. A cégcsoport piacra dobta az akkumulátoros ID.3 modelljét, de az értékesítését a vártnál jóval később sikerült csak elkezdenie, nagyrészt szoftveres problémák miatt.

Míg a vállalatnak tavaly Európában minden más autógyártónál jobban sikerült elektromos autókat értékesítenie, nagyjából 25 százalékos piacrészesedést elérve, ezek a szállítások nem voltak elegendőek a flotta többi járműje károsanyag-kibocsátásának ellensúlyozására.

Volkswagen új elektromos üdvöskéje, az ID.3, melytől sokat remél az autógyártó idén az európai károsanyag-kibocsási normák betartásában 

Fotó: Szabó Gábor/Origo - Origo

Az elektromos autók kínálatának kibővítése azonban lehetővé teszi a cégcsoport számára, hogy idén elérjék a célkitűzésüket - közölte Herbert Diess, a VW vezérigazgatója.

A német járműgyártó óriásnak azonban kevés ideje maradt arra, hogy felpörgesse elektromos autói értékesítését, mivel a Tesla még ebben az évben tervezi a németországi gyára megnyitását.

A VW német versenytársának, a Daimlernek viszont sikerült megfelelnie a széndioxid-kibocsátási normáknak Európában, köszönhetően a plug-in hibrid eladások felpörgésének a tavalyi év végén.

A VW fő célkitűzése az elkövetkező hónapokban az ID.4 elektromos terepjáró bemutatása lesz, amely mellett az Audi és a Porsche luxusmárkák is új modellváltozatokat mutatnak majd be. Emellett olyan új, a tömegeknek szánt elektromos autók is megjelennek majd, mint a Cupra El-Born vagy a Skoda Enyaq.

Forrás: Bloomberg.com