Az Uber bejelentette kedden, hogy 1,1 milliárd dollárért megveszi a Drizly nevű alkoholkiszállító vállalatot. Az Uber egyébként az elmúlt időszakban folyamatosan tolódott el az élelmiszer-házhozszállítások felé.

Az Uber újabb lépéssel terjeszkedik az élelmiszer-házhozszállítás területén. A legfrissebb üzlet alapján a vállalat beolvasztja az Uber Eats alkalmazásba a Drizly nevű italkiszállító céget – írja a CNBC.
A 2012-ben alapított Drizly piacvezető az úgynevezett on-demand alkoholkiszállításban az Egyesült Államokban, ahol 1400 városban működik.

Az Uber Eats egyébként egyre fontosabb lett az Uber számára tavaly, ahogy a koronavírus-járvány időszakában a személyszállítási aktivitás jelentősen lecsökkent. A Drizly pedig 300 százalékos növekedést produkált az elmúlt évben, vagyis igen jelentősen támogathatja az Uber Eats terjeszkedését. Az üzletet várhatóan 2021 első felében zárják le.

Folyamatosan profilt vált az UberForrás: AFP/NurPhoto/Jaap Arriens

Tavaly az Uber általában is felgyorsította üzletkötéseit. Miután bedőltek a tárgyalások a GrubHub szolgáltatóval, a vállalat júliusban megvette a Postmates nevű étel-házhozszállítási szolgáltatást, 2,65 milliárd dollárért.

Mindeközben vállalat elkezdte leépíteni a költséges üzletágait. Májusban például eladta az elektromos kerékpárokkal és robogókkal foglalkozó részlegét (Jump) a Lime-nak. Majd december elején az önvezető autókban utazó üzletágától is megszabadult. Ez az Aurora Innovation nevű startuphoz került. Majd egy nappal később kiderült, hogy túladnak az Uber Elevate nevű, repülő taxikkal foglalkozó üzletágon is.

Az Uber Eats terjeszkedését jól mutatja, hogy ma már 22 százalékát birtokolja az amerikai házhozszállítási piacnak.