Ahogy Japánban a lakosság egyre jobban megkedvelte az olivaolajat, a helyi termelők lehetőségei is megnőttek. Olyannyira, hogy 2020-ban a japán termelők már négy aranyérmet vihettek haza a NYIOCC World Olive Oil Competition nevű versenyről – írja a Bloomberg. A legnagyobb sikert a Green Basket Japan nevű cég aratta, amely Odawara városában termel, Tokiótól egy órányi utazási időre.
A japán növekedést jól mutatja, hogy a szigetország 2019-ben 276,23 tonna olivaolajat exportált, ami 209 százalékos növekedés volt 2018-hoz, és 545 százalékos 2014-hez képest.
Közben Kínában is egyre népszerűbb a nyersanyag az élelmiszerpiacon. Tavaly például a Xiangyu Coratina nevű extra szűz, organikus olivaolaj aranyérmet nyert az Athena International Olive Oil Competition nevű versenyen – összesen 430 szereplő közül. A terméket gyártó Xiangyu Oil Olive Development egyébként egy argentin szakember, Pablo Canamasas agrármérnök segítségével állította elő a díjnyertes olivaolajat.
A Xiangyu Kanszu tartomány nyugati részén termel, ahol a klíma és a termőföld is sokban hasonlít a Földközi-tenger partvidékéhez. A térségben egy másik ismert gyártó is működik. A Garden City Olive Technology Development nevű cég Garden Taste nevű terméke még 2018-ban szerzett magának nemzetközi elismerést.
A termelést pedig a kereslet is támogatja: Kínában ugyanis napjainkban minden évben 6000 tonna olivaolajat fogyasztanak, az éves növekedési ütem pedig 18 százalékos.
A Garden City emellett 2020-ban már Dél-Koreába is exportált, ami fontos lépés volt, mivel ez volt az első alkalom, hogy a társaság Kínán kívül értékesítette a termékét.
Mindeközben az ázsiai csendes-óceáni térség olivapiaca várhatóan új rekordokat dönt majd a következő években. Az elemzői várakozások szerint ugyanis 2020 és 2025 között évi 4,2 százalékos lehet a régiós piac átlagos bővülési üteme. A háttérben jelentős részben az áll, hogy egyre többen értékelik az olivaolaj kedvező hatásait.