Az erdélyi Krónika beszámolója szerint - idézi fel a Magyar Nemzet -, bár a bukaresti kabinetek eddig több mint hetvenmillió lejjel, azaz ötmilliárd forinttal támogatták az építkezést, a Brassó megyei önkormányzat elsősorban saját erőforrásra támaszkodik, hitelt is vett fel az összesen mintegy százmillió euró értékű beruházást finanszírozására.
A később várhatóan koncesszióba adott légikikötő a számítások alapján évi egymillió utast szolgál majd ki.
A repülőtéren ezer új munkahely létesül, közvetve pedig mintegy hétezer munkahelyet generál. Romániában egyébként negyven éve nem építettek új repteret.
Csíkszeredában sincs hiány ötletekből és tervekből a légi közlekedést illetően, de egyelőre még befektetőkre várnak a székelyföldi városhoz közeli Csíkcsicsó határában lévő kis repülőtér fejlesztéséhez.
Mint arra a Székelyhon portál az írásában emlékeztet, öt évvel ezelőtt merült fel a repülőtér bővítése, amely üzletemberek, turisták által igénybe vett kisebb repülőgépeket fogadhatna, összeköttetést biztosítana Budapest, Bukarest és Csík térsége között, de katasztrófavédelmi célokra is használható lenne. A jelenleg csak füves kifutópályával rendelkező repülőtér magánterületen van. A szükséges fejlesztésről a Hargita megyei önkormányzat megvalósíthatósági előtanulmányt készíttetett.
A dokumentáció szerint
egy olyan, kis utasterminállal, irányítótoronnyal, kétezer méter hosszúságú aszfaltozott kifutópályával és a szükséges fénytechnikával ellátott létesítmény létrehozására is lehetőség lenne, amely regionális járatokat fogadhatna.
Egy ilyen beruházás becsült értéke az előtanulmány szerint meghaladja a hatvanmillió lejt, azaz a négymilliárd forintot.