Ezek a legfontosabb információk az erdélyi repülőtér-fejlesztésekről

boeing 737 max
A Boeing 737 MAX of Brazilian airline Gol lands at Salgado Filho airport in Porto Alegre, Brazil on December 9, 2020. - More than 20 months after it was grounded following two deadly crashes, Boeing's 737 MAX returned to the skies Wednesday with an incident-free commercial flight in Brazil, said AFP journalists on board. Low-cost airline Gol's Flight 4104 from Sao Paulo arrived safely in the southern city of Porto Alegre about 70 minutes after take-off using the revamped jet, in a first that Boeing hopes will turn the page on a badly damaging crisis in the wake of the twin crashes. (Photo by SILVIO AVILA / AFP)
Vágólapra másolva!
Még idén működőképes lehet az új brassói repülőtér. A számítások alapján évi egymillió utast szolgál majd ki.
Vágólapra másolva!

Az erdélyi Krónika beszámolója szerint - idézi fel a Magyar Nemzet -, bár a bukaresti kabinetek eddig több mint hetvenmillió lejjel, azaz ötmilliárd forinttal támogatták az építkezést, a Brassó megyei önkormányzat elsősorban saját erőforrásra támaszkodik, hitelt is vett fel az összesen mintegy százmillió euró értékű beruházást finanszírozására.

A később várhatóan koncesszióba adott légikikötő a számítások alapján évi egymillió utast szolgál majd ki.

A repülőtéren ezer új munkahely létesül, közvetve pedig mintegy hétezer munkahelyet generál. Romániában egyébként negyven éve nem építettek új repteret.

Csíkszeredában sincs hiány ötletekből és tervekből a légi közlekedést illetően, de egyelőre még befektetőkre várnak a székelyföldi városhoz közeli Csíkcsicsó határában lévő kis repülőtér fejlesztéséhez.

Csíksomlyó Forrás: MTI/Czeglédi Zsolt

Mint arra a Székelyhon portál az írásában emlékeztet, öt évvel ezelőtt merült fel a repülőtér bővítése, amely üzletemberek, turisták által igénybe vett kisebb repülőgépeket fogadhatna, összeköttetést biztosítana Budapest, Bukarest és Csík térsége között, de katasztrófavédelmi célokra is használható lenne. A jelenleg csak füves kifutópályával rendelkező repülőtér magánterületen van. A szükséges fejlesztésről a Hargita megyei önkormányzat megvalósíthatósági előtanulmányt készíttetett.

A dokumentáció szerint

egy olyan, kis utasterminállal, irányítótoronnyal, kétezer méter hosszúságú aszfaltozott kifutópályával és a szükséges fénytechnikával ellátott létesítmény létrehozására is lehetőség lenne, amely regionális járatokat fogadhatna.

Egy ilyen beruházás becsült értéke az előtanulmány szerint meghaladja a hatvanmillió lejt, azaz a négymilliárd forintot.