Öt éve nem volt olyan jó éve Barbie babának, mint a tavalyi

Mattel Barbie
SAN RAFAEL, CA - JULY 25: Barbie dolls, made by Mattel, are displayed on a shelf at a Target store on July 25, 2018 in San Rafael, California. Toy maker Mattel announced plans to cut 2,200 non-manufacturing jobs after reporting a $240.9 million loss in its second quarter earnings. Justin Sullivan/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A Mattel cég által gyártott Barbie baba eladásai tavaly öt éves csúcsra jutottal, elérték az 1,35 milliárd dollárt globálisan.
Vágólapra másolva!

A siker egyik egyértelmű összetevője a járványhelyzet miatti társadalmi korlátozások volt, mivel a szülők játékfelhalmozásba kezdtek, hogy az otthon maradt gyerekeket szórakoztatni tudják. Bár a kereslet megugrása az év elején megterhelte az ellátási láncokat, de a kereskedők végül képesek voltak kielégíteni a termékek iránti rendkívül keresletet.

Illusztráció Forrás: AFP/2018 Getty Images/Justin Sullivan

Korábban már az Origo is beszámolt arról az érdekes tényről, hogy a Barbie babák eladásai azért nőttek ilyen ütemben, mert nincs rajtuk kijelző. A szülők ugyanis nem szerették volna, ha gyermekeik a karantén időszakában megnövekedett szabadidő alatt még többet nézték volna okoseszközeik kijelzőit.

A legendás babamárka eladásai 16 százalékkal nőttek,

ami 2017 óta a legjobb értékesítési évet hozta a játékgyártó cégnek. A Mattel nyeresége 2020-ban 126,6 millió dollár volt, szemben a 2019-es 200 millió dolláros veszteséggel.

Az összeladások tavaly 2 százalékkal nőttek, az év utolsó három hónapjában pedig 10 százalékkal a karácsonyi ajándékozási dömpingnek köszönhetően.

A Barbie limitált kiadású Star Wars babái Forrás: NORTHFOTO/Mattel via Bestimage/Mattel Via Bestimage

Összehasonlításképpen: a cég ősriválisának számító Hasbro - amely például a Monopolyt is gyártja - értékesítései 2020-ban 8 százalékkal csökkentek, az utolsó negyedéves 4 százalékos növekedés ellenére is.

Mindettől függetlenül, a Mattel bejelentett egy 250 millió dolláros kiadás-csökkentési programot, mellyel 2023-ig próbálják lefaragni a költségeket. A program főként a folyamatok és rendszerek át- illetve újraszervezésével szeretne spórolni a cégnek.