Az Adidas 15 évvel a megvásárlása után eladná a Reebokot, mivel az amerikai sportszermárka igen gyengén teljesít, és nem tudja felvenni a versenyt a Nike-val.

Megszabadulna az Adidas a Reeboktól, mivel a márka túl gyengén teljesít. A német sportszergyártó óriás 15 évvel ezelőtt vette meg az amerikai Reebokot, elsősorban azért, hogy erősítse a pozícióját a legnagyobb versenytársnak számító Nike-val szemben – írja a CNBC.

Az Adidas nemrég tette közzé a következő öt évre vonatkozó stratégiáját, amelyben jelzik, döntés született a Reebok leválasztásáról. Ez vagy eladást, vagy elkülönítést jelent az Adidastól.

A német vállalat március 10-én teszi majd közzé a 2020-as eredményeit, amiből jobban látszik majd, hogyan teljesített a Reebok. A CNBC-nek nyilatkozó források szerint az amerikai márka nagyjából 1,2 milliárd dollárt ér.

Az Adidas vezérigazgatója, Kasper Rorsted közölte, a Reebok és az Adidas egymástól függetlenül a jelenleginél sokkal erősebb növekedési potenciállal bír majd.

15 év után szakíthat egymással az Adidas és a ReebokForrás: NurPhoto/Alexander Pohl/NurPhoto/Alexander Pohl

A bostoni székhelyű Reebok egyébként 3,8 milliárd dollárért került az Adidashoz 2006-ban, azonban a befektetők már hosszú ideje kritizálják a Reebok relatíve gyenge teljesítményét. Mindeközben az Adidas egyre erősebb pozíciót szerzett az Egyesült Államokban, háttérbe szorítva a Nike egyértelmű dominanciáját a világ legnagyobb gazdaságában. Az Adidasnak sokat segített, hogy olyan sztárokat tudhat maga mögött, mint Kanye West, Beyonce vagy Pharell Williams.

Amikor Rorsted 2016-ban átvette az Adidas vezetését, tervet dolgozott ki a Reebok felfuttatására, de az amerikai márka így is tartósan lemaradt az Adidas központi márkájához képest. A Reebok nettó eladásai 7 százalékkal 403 millió euróra csökkentek 2020 harmadik negyedévében, miután 44 százalékos zuhanást produkáltak a megelőző negyedévben.

Mindazonáltal a Reebok márkaereje az elmúlt időszakban sokat javult, különösen, hogy olyan sztárokat szerzett meg magának, mint Cardi B, illetve egyébként is jelentős fókuszt helyezett a márka a női sportruházatra.

Az Adidas még novemberben jelezte, hogy csökkenő összesített eladással számolnak 2020 végére, elsősorban a koronavírus-járvány miatti európai lezárások miatt, melyeket az erősödő kínai értékesítések sem tudnak megfelelően ellensúlyozni.