A Netflix csütörtökön jelentette be, hogy újabb 500 millió dollárt tervez költeni idén saját filmek és sorozatok gyártására Dél-Koreában. Az amerikai streaming szolgáltató ezzel szélesítené a jelenlétét az egyre fontosabb ázsiai piacon.

Dél-koreai filmkészítők és sztárok gyűrűjében jelentette be a Netflix Szöulban, hogy összesen 500 millió dollárt költene saját tartalmak gyártására az országban – írja a CNBC. A vállalat emellett hozzátette, a tavalyi év végén 3,8 millió előfizetője volt Dél-Koreában.

A Netflix egyébként 2015 és 2020 között 700 millió dollárt költött arra, hogy megvesse a lábát az egyre fontosabb dél-koreai piacon. A fizikai beruházások mellett a streaming szolgáltató koreai tartalmak forgalmazási jogát is megszerezte, illetve több mint 80 saját sorozattal és filmmel állt elő – beleértve a nemzetközileg is sikeres Kingdom (A királyság titkai) című sorozatot, melyet Kim Eun-hee készített.

Tovább terjeszkedik Ázsiában a NetflixForrás: AFP/Anadolu Agency/Aytac Unal

A Netflix tartalomgyártásért felelős vezetője, Ted Sarandos kiemelte, az elmúlt két évben látható volt, hogy a világ egyre jobban megszerette a dél-koreai tartalmakat, melyek globálisan is népszerűek voltak a platformon. Hozzátette, a cég elkötelezett a dél-koreai piaccal kapcsolatban, és folytatni fogják az együttműködést a helyi alkotókkal.

A kaliforniai székhelyű streaming óriás egyébként az elmúlt években kiemelt figyelmet fordított az egész ázsiai térségre. A régióban ugyanis még bőven tudja növelni az előfizetőinek számát, ami komoly növekedési potenciált jelent a cégnek – elsősorban Dél-Koreában, Indiában, illetve az egész délkelet-ázsiai térségben.

A Netflix 2016 óta több mint 200 ázsiai filmet és sorozatot gyártott. Tavaly decemberben pedig több mint 25 millió előfizetője volt a cégnek az ázsiai csendes-óceáni térségben – a globálisan több mint 200 millió előfizető mellett.