A svájci Lindt & Sprüngli forgalma és profitja is csökkent a 2020-as esztendőben, de az idei évre már bővülést várnak.

A csokoládégyártó vállalati akvizíciók hatásától megtisztított, úgynevezett organikus eladása 6,1 százalékkal csökkent tavaly, ami megfelelt a cég által becsült 5-7 százalékos visszaesésnek. A forgalom a tavalyi első hat hónapban 8,1 százalékkal esett, a második fél évben némi növekedés következett be.

A cég legfontosabb piacán, Európában az organikus eladások 2,9 százalékkal csökkentek tavaly, az első fél évben 4,9 százalékos esést regisztráltak. A csokoládégyártó organikus eladásai Észak-Amerikában 6,8 százalékkal zuhantak tavaly.

Lindt csokoládémúzeum, Zürich, SvájcForrás: © Copyright by Michel Jaussi, www.jaussi.com/Michel Jaussi/Lindt Home of Chocolate/Facebook

A svájci cég idén 6-8 százalék közötti organikus forgalomnövekedést vár, 2022-ben pedig középtávú céljának megfelelő mértékűt, 5-7 százalék közöttit.

A Lindt tavalyi adózott eredménye 320,1 millió frank volt, 37,5 százalékkal kisebb az előző évinél. A zürichi székhelyű vállalat kedden bejelentette azt is, hogy idén júniustól a jövő év végéig 750 millió frank értékben tervez saját részvényt visszavásárolni.