Tartósan erősödik az indiai személyautó-piac, annak ellenére is, hogy lendületesen emelkedtek az elmúlt időszakban a benzin- és dízelárak. Közben pedig az is kiderült, hogy Indiában hamarosan olcsóbb lehet Teslákat gyártani, mint Kínában.

Februárban 23 százalékkal emelkedtek Indiában a személyautó-eladások, a megelőző év azonos időszakához képest, amivel tovább erősödött az indiai autópiac – noha a kereskedelmi gépjárművek eladásai csökkentek. Ezzel Indiában már az egymást követő hetedik hónapban emelkedtek az értékesítések – írja az Asia Times.

Az ország legnagyobb autógyárának számító Maruti Suzuki India 11,8 százalékos eladás-növekedésről számolt be. A második legnagyobb gyártó, a Hyundai Motor India ennél is nagyobb, 26,4 százalékos bővülést hozott össze. A Toyota leányvállalata, a Toyota Kirloskar Motors eladásai 36 százalékkal bővültek februárban.

Mindeközben a napokban a Reuters számolt be arról, hogy India kész jelentős támogatásokat nyújtani ahhoz, hogy bebiztosítsa a Teslák gyártási költségeit – ezzel tartósan a kínai szint alatt tartva a költségeket. Az indiai kormány cserébe azt kéri a Teslától, hogy kötelezze el magát az indiai gyártás mellett. Ez igen érdekes fordulatokat eredményezhet az indiai autópiacon.

India felvenné a versenyt Kínával a TesláértForrás: AFP/Str

Az indiai közlekedési miniszter, Nitin Gadkari bejelentése azt követően érkezett, hogy Elon Musk néhány hete bejegyeztetett egy vállalatot Indiában, újabb lépést megtéve ezzel az indiai piac felé.

A kormány jelentős támogatása arra irányul, hogy a Tesla ne csupán összeszerelje az autóit Indiában, hanem a teljes gyártást az országban hajtsa végre, helyi beszállítók segítségével. Gadkari egyébként nem részletezte, pontosan milyen jellegű és mekkora támogatásokról volna szó.

Noha jól látszik, hogy India igyekszik lendületesen közeledni az elektromos autók felé, az ország piaca egyelőre még bőven eltörpül például Kínához képest. Indiában tavaly összesen 2,4 millió autót adtak el, és ebből mindössze 5000 volt elektromos modell. A legnagyobb akadályt jelenleg az akkumulátor-töltési infrastruktúra hiánya és a relatíve igen magas fogyasztói árak jelentik.

Mindeközben Kínában (ahol a Tesla már most is gyárt modelleket) tavaly 1,25 millió új elektromos autót adtak el a 20 millió teljes eladási számból. Ráadásul Kína adja a globális Tesla-értékesítések több mint harmadát. Vagyis Indiának igen nehéz lesz versenyeznie Kínával.