Fantasztikus látványtervek a Déli Körvasút új megállóiról - galéria

Déli körvasút 2021.03.
Nádorkert megálló
Nádorkert megálló
Vágólapra másolva!
A Déli Körvasút fejlesztése az első olyan vasúti beruházás, amely Budapesten belül új megállókkal és sűrűbben járó vonatokkal az ingázók és a városban közlekedők érdekeit is nagymértékben szolgálja. A Déli Körvasút bővítésével három új megálló is épül, így teljesen új, eddig hiányzó közlekedési kapcsolatok jönnek létre az elővárosok, valamint budapesti városrészek között. A Déli Körvasút egyik új pesti megállója a Népliget lesz, a másik a Közvágóhíd, a budai oldalon pedig az Infoparknál készül a Nádorkert megálló.
Vágólapra másolva!

A Ferencváros és Kelenföld vasútállomások közötti vasúti vonalszakasz fejlesztése a Budapest Fejlesztési Központ szakmai irányításával, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a Ring Mérnöki Iroda Kft., a Kontúr Csoport Kft. és a Veszprémterv Kft. alkotta tervezői konzorcium munkájával valósul meg. A szakasz jellegét alapvetően meghatározó műtárgyakat a Speciálterv Kft. tervezte.

A Speciálterv szakemberei a Magyar Építőknek beszámoltak arról, hogy

a projekt keretében létesülő új megállóhelyek segítségével a korábban kötöttpályás közlekedéssel fel nem tárt területek közlekedési helyzete egy csapásra világszínvonalúvá emelhető.

Mindezek mellett a vasúti teherforgalom áteresztőképessége is javul, és oldódik a jelenleg szűk keresztmetszetet jelentő Duna-keresztezés, hozzájárulva Magyarország versenyképességének növekedéséhez is.

Kattintson a képre, és nézze meg a látványos terveket!

Déli körvasút 2021.03. Népliget megálló
Déli körvasút 2021.03. Népliget megálló
Déli körvasút 2021.03. Népliget megálló
Déli körvasút 2021.03. Népliget megálló
Déli körvasút 2021.03.
Nádorkert megálló
Déli körvasút 2021.03.
Nádorkert megálló
Déli körvasút 2021.03.
Nádorkert megálló
Déli körvasút 2021.03.
Nádorkert megálló
Déli körvasút 2021.03.
Nádorkert megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03. Népliget megálló
Déli körvasút 2021.03. Népliget megálló
Déli körvasút 2021.03. Népliget megálló
Déli körvasút 2021.03. Népliget megálló
Déli körvasút 2021.03.
Nádorkert megálló
Déli körvasút 2021.03.
Nádorkert megálló
Déli körvasút 2021.03.
Nádorkert megálló
Déli körvasút 2021.03.
Nádorkert megálló
Déli körvasút 2021.03.
Nádorkert megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03. Népliget megálló
Déli körvasút 2021.03. Népliget megálló
Déli körvasút 2021.03. Népliget megálló
Déli körvasút 2021.03. Népliget megálló
Déli körvasút 2021.03.
Nádorkert megálló
Déli körvasút 2021.03.
Nádorkert megálló
Déli körvasút 2021.03.
Nádorkert megálló
Déli körvasút 2021.03.
Nádorkert megálló
Déli körvasút 2021.03.
Nádorkert megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
Déli körvasút 2021.03.
- Közvágóhíd megálló
  • A vonalon éppen ezért új megállóhely létesül Nádorkertnél, ahol a meglévő lakóterület mellett kapcsolat jön létre a Kopaszi-gát irányába, és elérhetővé válik a szintén fejlesztés alatt álló budai fonódó villamos Műegyetem rakparti ága. A megállóhely közvetlenül a meglévő Nádorkerti vasúti híd környezetében létesül. A megállóhelyen egy közép- és egy szélső peron épül, amelyek a Kelenföld irányában lévő hídfő mögött indulnak. A peronok megközelítése is innen történik, mind a liftekkel, mind a vasbeton szerkezetű lépcsőkkel.
  • Ennél is fontosabb a másik új Közvágóhíd (Danubius) megállóhely, ahol a Soroksári úti buszok, a meglévő HÉV-ek és villamosok mellett kiváló átszállási kapcsolat alakul ki a már tervezés alatt álló H6-os és H7-es HÉV (M5 metró) irányába. Ezzel egyidejűleg új vasúti viszonylatok indulhatnak, például a szintén fejlesztés alatt álló KÖKI és Székesfehérvár-Dél-Buda között. A megfelelő kapacitású vasúti vonalszakasz kiépítésével a kritikus szakaszokon a sebességkorlátozások megszüntetésével a menetidők csökkenthetők, valamint a jelenlegi 30 perces követési idők 10 percesre mérsékelhetők.

Emellett a fejlesztések során a Bartók Béla út felett a meglévő két vágány négyre bővül, szélesebb sávot elfoglalva a Bartók Béla úti csomópontból. A négy vágányt két különálló, egymással párhuzamos, egyenes tengelyű hídszerkezeten vezetik át, amelyek támaszköze 93 méter. A jelenlegi híd támaszköze több mint 67 méter. A tervezett új híd, noha szélesebb sávot foglal el a Bartók-csomópontból, ugyanakkor lehetőséget biztosít egy élhetőbb városi tér kialakítására.