Döntött a posta, ez történik hamarosan a címezetlen reklámkiadványokkal

koronavírus, illusztráció, covid 19, Budapest, járókelők, 4-6 villamos, BKK, tömegközlekedés. postás
Vágólapra másolva!
Kivezeti szolgáltatási portfóliójából a posta júliustól a címezetlen reklámkiadványok terjesztésének minden típusát, így a kereskedelmi, az ingyenes sajtótermékek és a politikai reklámkiadványok terjesztését is - közölte a Magyar Posta.
Vágólapra másolva!

A közlemény szerint a Magyar Posta részesedése ezen a piacon becslések szerint mintegy 25 százalékos, és ezzel a második legnagyobb szereplő.

Ugyanakkor jelezték, hogy

az internethasználat terjedésével párhuzamosan a címezetlen reklámkiadványok piaca is zsugorodik,

a posta által kézbesített kiadványok száma tavaly egyharmaddal volt kevesebb, mint 2019-ben, a nyomott árak miatt pedig a tevékenységhez kapcsolódó költségek rendre meghaladták a bevételt. A döntésről a vállalat márciusban értesíti minden partnerét.

Postai kézbesítők munkában, Budapesten, a koronavírus-járvány idején Fotó: Csudai Sándor - Origo

Közölték, hogy a főbb tevékenységek fejlesztései mellett néhány szolgáltatását már racionalizálta a posta, így például a kisebb postákon megszüntették a kereskedelmi termékek árusítását, illetve a hírlapeladásokat. Szintén gazdaságossági indokok miatt a cég július elsejétől kivonul az országos napilap-kézbesítési piacról, csak a hetilapok, magazinok, színeslapok feldolgozását, terjesztését és kézbesítését tartja fenn.

Ebbe a sorba illeszkedik a címezetlen reklámkiadványok terjesztésének megszüntetése is.

Felidézték, hogy a Magyar Posta vezetése 2019-ben hirdette meg modernizációs programját, amelynek egyik első lépéseként átláthatóbb, egyszerűbb termékstruktúrát alakított ki a levéltermékeknél, bevezette a könyvelt levélküldemények nyomkövetését, és országosan kiterjesztette az elektronikus kézbesítési rendszert.

A vállalat 2019 második felében indította el az egyik legnagyobb mértékű beruházását az MPL+ logisztikai fejlesztési programot, 2020-ban pedig megújította a Díjnettel közös iCsekk applikációját, és megépítette az ország addig legnagyobb logisztikai depóját Fóton.

A Magyar Posta továbbra is elkötelezett a hagyományos szolgáltatásainak fenntartásában és fejlesztésében, idén kiemelten koncentrál a csomaglogisztikai üzletágban tervezett beruházásokra - olvasható a társaság közleményében.