Az Audi Hungaria a magas termelési volumennek köszönhetően stabil pénzügyi eredményekkel zárta a kihívásokkal teli 2020-as évet. A munkatársak a koronavírus miatti korlátozások ellenére 1.661.599 motort és 155.157 autót gyártottak. A vállalat árbevétele 2020-ban 7,518 milliárd euró volt. Az Audi Hungaria a tavalyi évben tovább folytatta beruházásait, az összberuházás összege a vállalat alapítása óta meghaladja a 11,7 milliárd eurót.

"2020-ban számos váratlan helyzetet éltünk át, amelyeken az öszefogásnak köszönhetően sikerrel túljutottunk. Az elmúlt évben ismét bizonyítottuk, hogy az Audi Hungaria tartósan nagyszerű teljesítményre képes" - fogalmazott Alfons Dintner, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke a tavalyi évet értékelő sajtótájékoztatón.

Vállalatunk kiváló csapatának, valamint az innovatív, piaci igényekhez igazodó termékportfóliójának köszönhetően továbbra is kulcsszerepet tölt be a magyar gazdaságban és a Volkswagen Konszernben egyaránt A koronavírus pandémia erősebbé tett bennünket, így további beruházásokkal biztosítjuk vállalatunk sikeres jövőjét" - mondta az igazgatósági elnök.

Dolgozók a győri AudinálForrás: Audi Hungária

A vállalat 12.226 munkatársat foglalkoztatott a tavalyi év végén, ezzel a vállalat továbbra is a régió egyik legnagyobb munkáltatója, valamint Magyarország legvonzóbb munkaadója.

Az Audi Hungaria 2020-ban 7,518 milliárd euró árbevételt ért el. A vállalat a tavalyi évben is folytatta jövőbe mutató beruházásait, amelyek összege az elmúlt évben elérte a 171 millió eurót, emelte ki a tájékoztatón Dr. Patrick Heinecke, pénzügyekért felelős igazgatósági tag. Ezzel az értékkel az összberuházás a vállalat alapítása óta meghaladja a 11,7 milliárd eurót.

A vállalat adózott eredménye 499,1 millió euró (183,524 milliárd forint) lett, 114 millió euróval (52,950 milliárd forint) több, mint 2019-ben.

A vállalat beruházásai a következő területekre koncentrálódtak: az elektromobilitás területére, ezen belül az elektromos meghajtások és az Audi Q3 PHEV gyártására, valamint új motorvariánsok termelésének felfuttatására. Emellett jelentős beruházási terület volt a szerszámgyár kapacitásainak bővítése, például az Audi e-tron GT karosszériaelemeinek gyártásához.

Zajlik az átállás az elektromos meghajtásraForrás: Audi Hungaria
Az Audi Hungaria 2020-ban is fontos lépéseket tett a jövő irányába. Az elektromos meghajtások és az Audi Q3 PHEV gyártásával a vállalat tovább halad az elektromobilitás útján. Jelenleg már folynak az előkészületek az elektromos meghajtások következő generációjának (prémium elektromos platform – Premium Platform Electric – PPE) gyártásához, amelyek a jövőben a konszern elektromos modelljeibe épülnek be. Az Audi Hungaria 2020 óta szén-dioxid-semlegesen működik és továbbra is elkötelezett a fenntarthatóság iránt.

Alfons Dintner a sajtóttájékoztatón 2020 egyik kiemelkedő eredményeként számolt be arról, hogy a cégnek sikerült a mérleg szerinti teljes karbonsemlegességet elérnie, ezzel a győri üzem a 37 termelő telephelyet magában foglaló konszern második karonsemleges gyára lett. Ennek kapcsán az igazgatóság elnöke aláhúzta: 2050-re a teljes karbonsemlegesség elérése a cél az előállított termékek teljes életciklusát tekintve.

A sajtótájékoztatón elhangzott: az Audi Hungaria 2020-ban ismét Magyarország legvonzóbb munkahelye lett, immár nyolcadik alkalommal, ahol 3 éves bérmegállapodás van érvényben.

Megóvjuk a munkahelyeket az Audi Hungariánál" - fogalmazott Alfons Dinter.

A termelés június óta három műszakban zajlik, és a vállalat egyik célja, hogy idén pótolják a tavalyi korlátozásokmiatt kiesett termelést. Eközben folytatódnak az elektromobilitási átállást megalapozó előkészületek, a munkatársak felkészítése az új gyártási folyamatokra, valamint a fejlesztések, innovációk, különösen, de nem kizárólagosan, a szerszámgyártásban.

A tervezett fejleszések eredményeként a gyár éves termelését belsőégésű és elektromos motorkból évi 2 millióra emelnék.

Komoly fejlesztések várhatók idén is GyőrbenForrás: Audi Hungaria

A cég képviselői kiemelték: a mobilitás jövőjét egyértelműen az elektromos meghajtásban látják.

A sajtótájékoztatón újságírói kérdésre válaszolva elhangzott: a december óta sorozatgyártott Q3 plug-in hibridek iránt már most akkora az érdeklődés Európa-szerte, hogy több hetes előre tervezéssel, napi 120-140-es termeléssel folyik előállításuk.