Ezért ért el tavaly rekordnyereséget a legendás luxusautó-márka

lamborghini sian
Vágólapra másolva!
Rekord nyereséget ért el 2020-ban a Lamborghini, ahogy a gazdag fogyasztók bevásároltak a luxus autómárka modelljeiből. A cégvezetés számára azonban izgalmas kihívást jelent majd az elektromos forradalomhoz való alkalmazkodás.
Vágólapra másolva!

A világ nagy autógyártói számára nem volt könnyű év 2020, ugyanis a koronavírus-járvány miatt megcsappant az autóipari kereslet. A luxusmárkák számára azonban nem volt ennyire rossz az elmúlt időszak, ugyanis sok magánszemély hatalmas vagyonokat keresett a pénzügyi piacokon, és ebből a pénzből sokan szívesen vásároltak luxuscikkeket – például a Lamborghini autóit.

Innen nézve kevésbé meglepő, hogy a Lamborghini rekord nyereséget ért el 2020-ban, köszönhetően elsősorban a kínai vásárlói aktivitásnak

– írja a CNBC.

A rekord mértékű profit ráadásul úgy jött össze, hogy a cégnek tavaly két hónapra le kellett állítania a gyártást a járvány miatt, és az eladásai is csökkentek. A vállalat 2020-ban 7430 autót adott el, ami 9 százalékos csökkenés volt a megelőző évhez képest. A bevétel így 1,6 milliárd euró lett, ami 11 százalékkal maradt el a 2019-es szinttől.

Vagyon és luxus

A nyereség úgy tudott szárnyalni, hogy a vásárlók inkább drágább, személyre szabott modelleket rendeltek. Vagyis jól látszik, hogy a kifejezetten vagyonos vásárlók hajtották föl a Lamborghini eredményét.

A lendület pedig várhatóan nem is esik majd vissza 2021-ben.

A szárnyaló részvénypiacok ugyanis tovább növelik a vagyonokat a gazdagok körében, vagyis előreláthatólag nem fog érdemben csökkenni a luxusmárka autói iránti kereslet.

Ráadásul a kriptovaluták és a technológiai szektor számos fiatal vagyonát lendítette föl, új potenciális vásárlókat teremtve.

A Lamborghini Urus a márka egyik legnagyobb sikere Forrás: Lamborghini

Ezt erősíti meg, hogy a Lamborghini vezérigazgatója, Stephan Winkelmann közölte, idén már kilenc hónapra be vannak táblázva a megrendelésekkel.

A Volkswagen Group tulajdonában lévő Lamborghini eredményét az is fellendítette, hogy a 220 000 dollárba kerülő Urus nevű SUV igen sikeres a piacon.

Mióta 2018-ban elkezdték leszállítani az Urust, a vállalat teljes gyártása a kétszeresére nőtt.

Winkelmann kiemelte, Kína idén már a Lamborghini második legnagyobb piaca lehet, megelőzve Németországot. A legnagyobb azonban továbbra is az Egyesült Államok – az USA-ban tavaly 2224 autót szállított le a cég.

Elektromos jövő?

A jövőre nézve az látszik, hogy a Lamborghini számára is komoly kihívást jelent majd az elektromos átállás. A hagyományos sportautó-márkák (mint a Ferrari, a McLaren vagy a Bugatti) rajongóit ugyanis nem lesz könnyű kielégíteni elektromos modellekkel, hiszen ők sokszor épp a motorok miatt kedvelik a luxusmodelleket. A Lamborghini egyelőre nem is állt elő konkrét tervekkel az elektromos átállásra, de Winkelmann jelezte, áprilisban már komoly bejelentések jöhetnek ezen a téren.

Pillanatok alatt elkapkodták a Lamborghini hibrid szuperautóit Forrás: Lamborghini

A cégvezető hangsúlyozta, figyelembe kell venniük a következő 5-10 évre várható változásokat, és azzal számolnak, hogy még a rajongók szemlélete is meg fog változni. Ezt támasztja alá, hogy

amikor a cég kijött az első, limitált példányszámban gyártott hibrid modelljével (Sian FKP 37), akkor a több mint 3,6 millió dollárba kerülő szuperautót pillanatok alatt elkapkodták.

Winkelmann hozzátette, elképzelhető, hogy a Volkswagen leválasztja magáról a Lamborghinit, hogy a céget külön tőzsdére lehessen vinni, azonban hangsúlyozta, továbbra is a Volkswagen a márka ideális tulajdonosa, tekintve a cég tőkéjét és technológiáját.