India főként az Arab-öböl menti országoktól vásárolt eddig olajat, ami azért is volt szerencsés, mert közel helyezkedtek el egymáshoz, így kisebb utat kellett megtennie az olajnak, míg a hatalmas országba ért. Azonban az idei korlátozások és áremelés gondot okozott Indiában is, így diverzifikálni kívánja olajimportját, ami hozzájárulna energiabiztonságának növeléséhez. Új-Delhi az Arab-öböl államain túlról is szeretne olajat vásárolni, melyhez sok olajszállító tankerre van szüksége. Ezzel növekedne a globális keresletet a tartályhajók iránt.
Az OPEC március eleji döntése után India egyértelműen elfordult a Közel-Kelet országai felől, és más beszállítókat keresett, ezzel is csökkentve a térségtől való kőolajfüggését. Az ország negyedével csökkentette a Szaúd-Arábiából érkező olaj mennyiségét.
A diverzifikálással az USA lépett elő a második legnagyobb kőolajexportálóvá az ország számára,
megelőzve Szaúd-Arábiát. Ezen túlmenően Oroszországgal és Venezuelával is folynak a tárgyalások a nagyobb mennyiségű kőolaj importtal kapcsolatban.
India olajimportja tavaly decemberben három éves csúcsponton volt,
5 millió hordóval naponta. Ez 11,6 százalékkal több, mint az előző év ugyanezen időszakában, és 29 százalékkal magasabb az előző hónapnál. India kőolaj iránti kereslete egyre növekszik és belátható időn belül a globális kereskedés kulcsfontosságú szereplőjévé válik. Így a tankerhajók iránti kereslet is nőni fog. Ennek pedig különös jelentősége van akkor, amikor az olajszállító tankerek üzemeltetésének piaca tavaly szinte összeomlott, ahogy az olaj iránti kereslet csökkenésével a világ sokkal kevesebb olajat igényelt, mint a járvány előtti években. A hatalmas tartályhajókat tavaly a felesleges mennyiség tengeri tárolásra használták.