A nemzeti lottótársaság a 2019 végén indult tesztprogram kedvező tapasztalatai és a visszajelzések nyomán 2021 januárjától az eddigi 27 értékesítőhely mellett további 33 lottózóban tette elérhetővé a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének (SINOSZ) KONTAKT elnevezésű jelnyelvi videótolmács szolgáltatását. A fejlesztéssel a Szerencsejáték Zrt. hazánk második legnagyobb ilyen jellegű hálózatát hozta létre vállalati szinten, amelynek célja, hogy a siket és nagyothalló játékosok részére is biztosítsa a változó vásárlói igényeknek megfelelő széles körű tájékoztatást, tovább emelve az ügyfelek komfortérzetét és kiszolgálásuk színvonalát, írja Origóhoz eljuttatott közleményében a vállalat.

A SINOSZ által működtetett KONTAKT szolgáltatás videótolmács biztosításával, az esetleges kommunikációs nehézségeket feloldva segíti elő a hivatali és egyéb ügyintézést a jelnyelvet alkalmazó siket és írótolmácsolást igénylő nagyothalló személyek számára is. A tolmács a lottózói eladó számára hangzó nyelvre fordítja az érintett játékos jelnyelvi mondanivalóját, míg a siket személy számára jelnyelven interpretálja a másik fél beszédét, a jelnyelvet nem használó nagyothalló személyek kommunikációját pedig a szájról olvasás mellett az írótolmácsolás segíti.

Felelős állami vállalatként a nemzeti lottótársaság elkötelezett a fogyatékossággal élő személyek társadalmi integrációjának elősegítése iránt, e céllal kiterjedt és Magyarországon úttörőnek számító foglakoztatási és szemléletformáló tevékenységet folytat. A Szerencsejáték Zrt. 2003-ban létrehozott karitatív értékesítői hálózatában jelenleg 70 településen közel 180 megváltozott munkaképességű kolléga dolgozik akadálymentes környezetben, köztük siket és nagyothalló személyek egyaránt. Felelős foglalkoztatási gyakorlatával a társaság példát kíván mutatni annak érdekében, hogy a lehető legtöbb megváltozott munkaképességű személy a munkaerőpiac hasznos tagjának érezhesse magát.

A SINOSZ KONTAKT Tolmácsszolgáltatást bemutató videója:

A foglalkoztatási programként induló fogyatékosságügyi tevékenység ma már a Szerencsejáték Zrt. működésének számos területét áthatja, a termék- és kereskedelmi hálózatfejlesztésen, illetve dolgozói oktatáson át a reklámkampányokig.

Rosner Imre, a Szerencsejáték Zrt. Karitatív Osztályának vezetője kiemelte:
A fogyatékossággal élő emberek számára a legfontosabb segítséget az önálló életvitelt segítő programok és az ezt támogató személyes, valamint munkahelyi aktivitások jelentik. A Szerencsejáték Zrt., mint munkaadó ebben kíván jó példát felmutatni, amikor a fizikai és infokommunikációs akadálymentesítés feltételeit megteremti fogyatékossággal élő munkatársainak és játékosainak is"

IllusztrációForrás: MTI/Róka László

Hangya Dóra, a SINOSZ munkaerő-piaci szolgáltatás vezetője hangsúlyozta, a Szerencsejáték Zrt. hosszú évek óta elkötelezett társuk a befogadó társadalom felé vezető úton, legyen szó a siket és nagyothalló emberek munkaerő-piaci inklúziójának ügyéről vagy a vásárlóik számára megteremtett egyenlő esélyű hozzáférésről. A fogyatékossággal élő emberek egyenlő partnerek szeretnének lenni az élet minden területén, munkavállalóként és vásárlóként egyaránt, és vannak olyan szervezetek, akik ezt felismerték és megértették.

Ilyen jeles vállalat a Szerencsejáték Zrt. is.

A KSH 2011. évi népszámlálás önbevalláson alapuló adatai szerint hazánkban 63.014 nagyothalló és 8571 siket ember él, azonban az Egészségügyi Világszervezet (WHO) becsült adatai szerint a hazánkban élő hallássérültek száma eléri a lakosság 10 százalékát, így a nemzeti lottótársaság által bevezetett megoldás széles potenciális felhasználói kört szolgál ki.