Az elmúlt egy évben kialakult, elsődlegesen a koronavírus-járvány okán jelentkező termékhiányok a világ számos szektorát érintik. Például az Origo korábbi cikkében beszámolt a globális chipgyártás nehéz helyzetéről, de érkeztek arról is hírek, hogy az USA-ban a gabonpehely-termékekből is komoly hiány alakult ki. A legújabb hiánycikk a piacon a ketchup, amelyre - a korlátozások ellenére is - egyre nagyobb mennyiségben tartanak a vendéglők és gyorséttermek.

Az Egyesült Államok egyik nagy élelmiszeripari vállalatát, az H. J. Heinz-t is elérte a világjárvány okozta globális termékhiány problémája, mivel túl nagy a kereslet az ételízesítő iránt, amit a cég nem képes ellátni. A hiány főleg az éttermekben megtalálható kisebb kiszerelésű termékeket érinti, a műanyag palackosokat kevésbé. A globálisan kedvelt márkának a ketchupjából olyan nagy étteremhálózatoknál van hiány, mint például a Long John Silver és a Texas Roadhouse – derül ki a The Wall Street Journal cikkéből.

A Kraft Heinz (anyavállalata a H. J. Heinz-nek) szóvivője nemrég azt nyilatkozta az USA Today-nek, hogy gőzerővel dolgoznak a készleteik növelésén, például úgy, hogy olyan gyártósorokat adnak a termeléshez, melyek révén 25 százalékkal növelni tudják termékeik mennyiségét, így összesen több, mint 12 milliárd csomagot állíthatnak elő évente.

IllusztrációForrás: Wikipedia

Az egyébként is magas keresletet az is növelte, hogy az amerikai járványvédelmi központ (CDC) a többször használatos adagolók használatának mellőzését javasolta az éttermek számára.

Az CDC szóvivője elmondta:
Az éttermek kerüljék az újra felhasználható elemeket, például az étlapokat, ételízesítőket és minden egyéb élelmiszeredény használatát és megosztását. Az imént felsoroltak helyett használjanak eldobható vagy digitális menüket, egyszeri adagokat szolgáljanak fel az ételízesítőkből, valamint érintés nélküli szemeteseket helyezzenek el a vendéglőkben"

Kiderült az is, hogy a kisebb kiszerelések ára 13 százalékkal emelkedett 2020 januárja óta, viszont a többször használatos, tubusos változat ára csökkent.

A Kraft Heinz szóvivője elmondta, hogy a pandémia kitörésének kezdetén már látszódott, hogy a házhozszállítás fogja átvenni a vezető szerepet az éttermeknél, ezért azoknak a termékeknek a gyártását részesítették előnyben, melyeket az ételkiszállításhoz gyakran felhasználnak. Ezzel párhuzamosan a kevésbé népszerű termékek gyártását csökkentették, helyettük azokat állították elő, amelyek népszerűbbek, de még így sem képesek kielégíteni a keresletet.