Hozzájuthat túlórapénzéhez a Szuezi-csatorna blokádjának hőse

Képeken a Szuezi-csatornában elakadt konténerszállító óriáshajó, hajó, konténer, beszorult
6498480 20.03.2016 In this handout photo released by Suez Canal Press Service, an excavator tries to unblock an Ever Given container ship that ran aground in the Suez Canal, blocking vessels passing through, Egypt. The 400m-long container ship blocked the Suez Canal as it was knocked off course during a sandstorm on 23 March while en route from China to Rotterdam, Netherlands. About 12% of global trade passes through the canal, which connects the Mediterranean Sea to the Red Sea and provides the shortest sea link between Asia and Europe. Editorial use only, no archive, no commercial use. Suez Canal Press Service (Photo by Suez Canal Press Service / Sputnik via AFP)
Vágólapra másolva!
Hamarosan kifizethetik a Szuezi-csatornát egy ideig blokkoló teherhajó kiásásán dolgozó gépkezelőt - számol be a friss fejleményről a gCaptain hajózási szakportál a Szuezi-csatornát felügyelő hatóság közösségi felületen tett bejegyezésére hivatkozva.
Vágólapra másolva!

Ahogy az Origo megírta, Abdullah Abdel-Gawad nem örült különösebben annak, hogy munkája révén mémek sztárjává vált ő és az általa irányított markológép. Baja ugyan nem volt vele, de azzal már inkább, hogy - közösségi felületeken hagyott korábbi bejegyzései szerint - még mindig nem kapta meg az erőfeszítéseiért neki járó anyagi ellentételezést, azaz a túlórapénzt.

A világot bejárt fotón a markológép kezelője a hajó kiszabadításán dolgozik Forrás: AFP/Suez Canal Press Service

A 28 éves munkagépkezelő több napon át, napi 21 órát dolgozott azon, hogy kiszabadítsa a csatornába szorult gigantikus teherhajót, az Ever Givent.

Április első napjaira azonban - állítása szerint - még mindig nem kapta meg a Szuezi-csatorna Hatóságtól jogos járandóságát.

A csatornát felügyelő szervezetnél végül úgy döntöttek, saját bejegyzésben tesznek rendet az ügyben. Közösségi oldalukon azt írják, hogy mindössze pletyka, hogy a hatóság nem fizette ki Adbel-Gawad-ot.

A helyzet ugyanis az, hogy a férfi nem a hatóság alkalmazásában áll, hanem egyik külső vállalkozójuk, a Newgaz a foglalkoztatója.

Következésképpen, kifizetni a gépkezelőt is ennek a cégnek kell. A hatóság a krízis alatt több céggel kötött szerződést a mentési munkálatokban való részvételre, az egyik ilyen Abdel-Gawad alkalmazója.

A hatóság bejegyzésében azt is részletesen leírja, hogy egyáltalán nem vitatják a szakember igényét a túlórapénz kifizetésére. Részükről pedig minden olyan kötelezettségüket teljesítették alvállalkozójuk irányába, ami alapján az megkaphatja jogos járandóságát munkája után. Egyúttal arra kérik a nyilvánosságot, hogy ne üljenek fel azoknak a híreszteléseknek, melyek a hatóság nem teljesítése kapcsán terjednek, a média képviselőit pedig arra kérték, mindig hivatalos forrásokból tájékozódva számoljanak be a fejleményekről.

Ahogy az Origio megírta, a hajó kiszabadításával az ügynek még nincs vége. Hosszú pereskedés kezdődhez a hatóság által követelt 1 milliárd dolláros kártérítésért.