A brit Tesco egy nemes gesztussal arra biztatta vásárlóit, hogy ha tehetik és biztonságosnak érzik, akkor ne az üzletekben, hanem inkább a múlt héten hétfőn újranyitott pubok teraszain, illetve kerthelyiségeiben vásároljanak alkoholt.

A járványhelyzet javulásának hatására Nagy-Britanniában egy héttel ezelőtt kinyithattak a nem alapvető közszükségleti cikkeket árusító üzletek, és nyitvatartási időkorlátozás nélkül azok a vendéglátóhelyek - éttermek, pubok -, amelyeknek van lehetőségük szabadtéri felszolgálásra, például kerthelyiségekben vagy teraszokon.

metro.co.uk cikke szerint a kiskereskedelmi lánc a közösségi médiában a múlt hét elején arra hívta fel a vásárlók figyelmét, hogy a kocsmák nehéz időszakon vannak túl, hiszen tavaly december óta nem fogadhattak vendégeket, ezért egy hétig inkább azokat válasszák helyettük, ha alkoholra vágynak. Ahogy a Tesco jelmondata fogalmaz: „A legkisebb is számít" - ez pedig különösen igaz most a vendéglátósokra.

A Tesco múlt heti kampányfelhívásaForrás: Twitter/Tesco

A közösségi médiában elragadtatott kommentek érkeztek a Tesco gesztusára, még akkor is, ha Nagy-Britannia-szerte mindenki tisztában van azzal, a kiskereskedelmi láncok a pandémia miatti lezárások nyertesei közé tartoztak, és nem keveset profitáltak az elmúlt időszakban.

Ahogy az Origo is beszámolt róla, hatalmas vásárlási láz vette kezdetét múlt hétfőn, a korlátozások enyhítését követően, és a vendéglátóipari egységek teraszainak megnyitását kisebb népünnepély kísérte Nagy-Britanniában, ám a teljes nyitásra még várni kell, hiszen május 17. előtt még biztosan nem nyithatják meg a belső tereket.

A brit kocsmákat egyébként súlyosan érintették a járványhelyzet miatti korlátozó intézkedések, és tavaly 6000 végleg be is zárt közülük.