Az Amazon legújabb üzletkísérlete egy fodrászat, amelyet Londonban tervez megnyitni. Ez a lépés lehetővé fogja tenni a vállalat számára, hogy visszajelzést kapjon a fogyasztóktól az új technológiáját illetően – írta a The Washington Post.

A londoni East End Spitalfields körzetben nyílik meg az Amazon legújabb, főleg kísérletezéseknek helyt adó fodrászszalonja, ahol az emberek kipróbálhatják a cég legújabb technológiáját. Az egyedi élményt nyújtó szolgáltatás magában foglal egy kibővített valóság (AR) alkalmazást, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy kipróbáljanak különböző hajszíneket és frizurákat mielőtt eldöntik, hogy pontosan milyen hajstílust szeretnének.

A vállalat blogbejegyzésében megosztotta:
Ez a helyszín főleg a tapasztalatszerzésről fog szólni, ahol új termékeket és technológiát mutatunk be. Jelenleg nem tervezünk további Amazon-fodrászatot nyitni máshol."

IllusztrációFotó: Polyák Attila - Origo

A The Verge cikkében arról ír, hogy a vállalat pénztáros nélkül üzemelő (Amazon Go Grocery elnevezésű) élelmiszerboltjaihoz képest a szépségszalon inkább egy szerény marketingmutatványnak tűnik, amelynek célja, hogy jelezze a cég ambícióit a divat- és szépségszektor irányába. Mindemellett, az Amazon online felületen is próbál betörni az imént említett ágazatokba, hiszen elindítja az Egyesült Királyságban az Amazon Professional Beauty Store üzletét, amely főleg gyógy- és szépségápolási termékeket árul más vállalatok számára. Az új szalon pedig remek lehetőséget kínál a cég számára, hogy termékeit és digitális felületét reklámozza.

A vállalat fodrászata kezdetben csak az alkalmazottai számára lesz elérhető. Később viszont a két emeleten helyet foglaló Amazon Salonban a látogatók az AR fodrászalkalmazáson kívül az új point-and-learn technológiát is kipróbálhatják. Ebben a vendégek a polcokon lévő termékekre mutatva további információhoz juthatnak egy közelben lévő kijelző segítségével, amely akár az árucikkek videóját és QR kódját is tartalmazhatja.

Az Amazon már korábban is közeledett a szépségipar felé, hiszen 2017-ben adta ki az Echo Look készülékét, amely leosztályozta az ügyfelek divatérzékét. A kamerával felszerelt találmányt egy applikációval lehetett párosítani, amely elemezte és véleményezte a viselt ruhákat. Tavaly viszont kivezették ezt a fejlesztésüket.