Tesztelik az első hidrogén-üzemanyagcellás tengerjáró hajót

bulk carrier, teherhajó, hajó, hordozó
(200523) -- TANGSHAN, May 23, 2020 (Xinhua) -- Aerial photo taken on May 22, 2020 shows a bulk carrier loading cargoes at a newly built coal berth of Caofeidian Port in Tangshan, north China's Hebei Province. Caofeidian Port's coal berth is a coal discharging project in north China and its construction will be carried out in phases. The first part of the project's Phase Three has been put into use with an expected annual throughput of 50 million tonnes. (Xinhua/Yang Shiyao)
Vágólapra másolva!
A Shell számos partner bevonásával Szingapúrban teszteli a hidrogén-üzemanyagcellás technológia hajókon történő alkalmazását – a hírről a Channelnews Asia számolt be.
Vágólapra másolva!

A teszt sikere „elősegítheti a tisztább, környezetkímélőbb, hidrogén-meghajtású hajózást" – áll a Shell sajtóközleményében, hozzátéve, hogy ez lehet az a technológia, amely a leginkább hozzájárulhat a 2050-re elérendő zéró emissziós célhoz a hajózási ágazatban.

A teszt során hidrogén üzemanyagcellát fejlesztenek, és azt egy tehergépjárművek rakományát szállító hajóra telepítik.

Az így felturbózott hajó jövőre 12 hónapos próbaüzem elé néz.

- mondta Nick Potter, a Shell Shipping and Maritime, az ázsiai-csendes-óceáni és közel-keleti részlegének vezérigazgatója.

A Shell, a teszthajó bérlője és a hidrogén üzemanyag-szolgáltató a SembCorp Marine céggel és annak leányvállalatával, az LMG Marinnal dolgozik együtt, melyek kifejlesztik az üzemanyagcellát és elvégzik a szükséges átalakításokat a szállítóeszközön.

„A teszt egy kiegészítő áramellátó egységet, a Proton Exchange Membrane üzemanyagcellát fejleszt ki és telepít egy meglévő roll-on / roll-off (RoRo) hajóra, amely árukat, járműveket és egyéb tehergépjármű rakományt szállít a kontinens és a Shell Pulau Bukom gyártási helye között." – nyilatkozta a Shell képviselője.

Teherhajó (illusztráció) Forrás: AFP/Xinhua News Agency/Yang Shiyao

A szingapúri Tengerészeti és Kikötői Hatóság üdvözli a kezdeményezést, hiszen ezáltal a hajózásban is kipróbálhatják tisztább energiaforrásként a hidrogén üzemanyagcellákat.

"Nagyra értékeljük a vállalatok bizalmát Szingapúr iránt, hogy kipróbálják ezen új technológia alkalmazhatóságát a szingapúri kikötőben" - mondta Quah Ley Hoon, a nevezett hatóság vezérigazgatója.

A Sembcorp Marine szerint a projekt "izgalmas lehetőségeket kínál" a szén- és szén-dioxid-mentesítésre a tengeri és az energiaiparban.

"A hidrogén üzemanyagcellák segítségével forradalmasíthatjuk a hajózást és a szállítást" - mondta Wong Weng Sun, a Sembcorp Marine elnök-vezérigazgatója.

Azt is elmondta, hogy ez segít az iparnak abban a célkitűzésben, hogy elérje a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet által kitűzött 2050-es célt, miszerint a nemzetközi hajózásból származó üvegházhatást okozó gázok teljes kibocsátását legalább 50 százalékkal csökkenteni kell.