A Morgan Stanley budapesti irodája kulcsfontosságú technológiai és innovációs központként egyre fontosabb szerepet játszik a pénzintézet globális ökoszisztémájában. Az itt dolgozó informatikusok tapasztalatára építve a vállalat úgy döntött, hogy Budapesten alakítja ki azt a tudásközpontot, amelynek célja az automatizáció felgyorsítása a banknál a munkatársak aktív részvételével. A cél, hogy az alkalmazottak fejlesszék digitális készségeiket, és aktív szerepet vállalhassanak abban, hogy automatizált megoldásokkal váltsák ki rutinszerű feladataikat, javítsanak saját teljesítményükön és így az egész vállalat működését hatékonyabbá tegyék - emeli ki a társaság közleménye.

A bankszektorban a gyorsaság, a megbízhatóság és a biztonság kötelező kompetenciák, így a technológiai kiválóság egyik legfontosabb sikertényezői. A világ egyik vezető pénzintézeteként a Morgan Stanley ereje nemcsak az ügyfeleivel való kapcsolatban rejlik, hanem az informatikai és a pénzügyi részlegek közötti szoros együttműködésben is.

A vállalat budapesti központja sok fejlesztésben játszik kiemelt szerepet. Az iroda 2006-ban harminc fős matematikai modellező csapatként kezdte meg működését, az elmúlt 15 évben pedig fontos, 2200 magasan képzett munkatársat foglalkoztató technológiai és elemző központtá nőtte ki magát. A cég újabb lépést tett budapesti irodájának megerősítésére: új Automatizációs Tudásközpontot alapít, mely több mint tucatnyi újabb munkahely megteremtésével támogatja a vállalatnál zajló automatizációs törekvéseket többek között képzésekkel, a legjobb gyakorlatok megosztásával, platformok teremtésével, irányítással és ellenőrzéssel.

A Morgan Stanley számos területen használja ki az automatizáció előnyeit. A vállalat képes így kiváltani olyan mindennapi tevékenységeket, mint az emailcsatolmányok letöltése, a számlák és ügyféldokumentumok feldolgozása, adatellenőrzés, visszaélések megelőzése és felderítése. Az automatizáció révén nő a vállalat hatékonysága, csökken az emberi hibák száma, racionalizálhatóak a költségek, a munkatársak kreatívabb feladatok megoldására fókuszálhatnak.

A Morgan Stanley jelentős befektetésekkel bővítette budapesti technológiai kapacitásait. A budapesti központ számos automatizációs folyamatban és törekvésben is vezető szerepet játszott, ezért kézenfekvő döntés volt, hogy itt alakítjuk ki az új tudásközpontunkat – mondta el Sigal Zarmi, a Morgan Stanley nemzetközi informatikai igazgatója.

A Morgan Stanley budapesti irodájaForrás: Morgan Stanley

Az új szervezeti egység olyan megoldásokra fókuszál, amelyekhez csekély programozói tudás kell, vagy egyáltalán nincs szükség kódolásra, ám nagyban építenek a munkatársak tudására saját szakterületükön, hogy ötleteket adjanak munkájuk rutinszerűbb részeinek automatizálására.

"A hagyományosabb megközelítésnek számító robotikus folyamatautomatizáció (RPA) mellett az új budapesti tudásközpont" a munkatársaktól induló automatizációra is kiemelt figyelmet fordít. Lehetővé tesszük a kollégáknak, hogy maguk javasoljanak automatizált megoldásokat, és hatékonyabban dolgozhassanak annak köszönhetően, hogy egy „bot" is segíti munkájukat" – mondta el Megan Brewer, a vállalat innovációs irodájának és az új Automatizációs Tudásközpontjának vezetője.

Élvonalbeli technológiák a vállalatnál

A vállalat több mint 4 milliárd dollárt fektetett technológiai megoldásokba és innovációba olyan területeken, mint nagy sebességű és algoritmikus kereskedés, a komplex kockázati modellezés és a big data analitika, a digitális ügyfélmegoldások, a kifinomult kiberbiztonság vagy éppen nagyméretű globális informatikai infrastruktúra kialakítása. A befektetések célja, hogy az ügyfelek és a munkatársak is a legmodernebb technológiával legyenek felvértezve, és a bank a nap 24 órájában hatékonyan, stabilan, biztonságosan működjön. Az élvonalbeli technológiák között lehet említeni mesterséges intelligenciára épülő „Next Best Action" rendszert, amely segít a pénzügyi tanácsadóknak meghatározni az ügyfelek pénzügyi céljainak eléréséhez vezető leghatékonyabb lépéseket. A Morgan Stanley ezen elektronikus kereskedési platformja főszerepet játszott abban is, hogy a bank részvénykereskedési üzletága globális piacvezetővé vált. Hasonló fejlesztés az „Impact Quotient" (IQ) nevű rendszer, amely nagy mennyiségű adat elemzésével ad képet a befektetőknek arról, hogy portfoliójuk mennyiben felel meg az általuk meghatározott társadalmi céloknak a klímaváltozástól a nemek közötti egyenlőségen át az oktatás támogatásáig.

A vállalat magyarországi technológiai központjának jelentősége abban is megmutatkozik, hogy a pénzintézet kibővíti budapesti innovációs programját és bővíti a feltörekvő technológiákkal foglalkozó helyi csapatait. Utóbbi célja, hogy feltérképezzék a piacon elérhető, úttörőnek, számító technológiákat az adatelemzés, az automatizáció vagy éppen a felhő-megoldások területén. Az innovációs program pedig olyan témákra fókuszál, mint például „a dizájnalapú gondolkodás", amely az üzleti és a technológiai gondolkodásmód közötti különbséget hivatott áthidalni felhasználóbarát szemlélettel, a problémák megtalálásával, ötletjavaslatokkal és jól működő megoldások megvalósításával.