Már a második egymást követő negyedévben rekordnagyságú nyereségre tett szert az Alphabet, a Google anyavállalata a reklámokból és a felhőszolgáltatásból származó bevételek növekedésének hatására.

A keddi New York-i tőzsdezárás után a cég közölte, hogy a március végével záródott három hónapban adózott eredménye 17,93 milliárd dollár, részvényenként 26,29 dollár volt, jócskán meghaladta az egy évvel korábbi 6,84 milliárd dollárt, részvényarányosan 9,87 dollárt. Elemzők kisebb, 15,88 dollár részvényarányos negyedéves profitra számítottak.

Az Alphabet bevétele 34 százalékkal, 55,31 milliárd dollárra ugrott az egy évvel korábbi 41,16 milliárd dollárról, felülmúlta a szakértői várakozások átlagában szerepelt 51,68 milliárd dollárt.

AlphabetForrás: AFP/NurPhoto/Jaap Arriens

Az Alphabet bevételének 81 százalékát leányvállalata, a Google adta.

A Google negyedéves reklámbevétele 44,68 milliárd dollárra nőtt a tavalyi első negyedévi 33,76 milliárd dollárról, míg más bevételei 4,44 milliárd dollárról 6,49 milliárd dollárra emelkedtek. A Google felhőszolgáltatásból származó negyedéves bevétele 4,05 milliárd dollár volt, jóval nagyobb a tavalyi első negyedévi 2,78 milliárd dollárnál.