A toulouse-i székhelyű repülőgépgyártó honlapján csütörtökön közölt eredménykimutatás szerint az árbevétel éves összehasonlításban 2 százalékkal, 10,46 milliárd euróra (3776 milliárd forint) csökkent. Az üzemi eredmény csaknem ötszörösére, 462 millió euróra (166,7 milliárd forint) emelkedett. Az adózás utáni konszolidált nyereség 362 millió euróra (130,6 milliárd forint) rúgott, szemben az egy évvel korábbi 481 millió eurós (173,6 milliárd forint) veszteséggel. Az egy részvényre jutó nyereség 46 eurócentet (166 forint) tett ki, míg a tavalyi első negyedévben 61 eurócentes (220 forint) veszteséget.
A kereskedelmi repülőgépeket gyártó üzletág 4 százalékkal kevesebb 7,27 milliárd euró (2 624 milliárd forint) bevétel mellett 343 millió eurós (123,8 milliárd) üzemi eredményt ért el, szemben az egy évvel korábbi 57 millió euróval (20,5 milliárd forint). Az Airbus 125 kereskedelmi repülőgépet szállított ki a megrendelőknek. Az Airbus Helicopters, a forgószárnyas gépeket gyártó részleg bevételei 2 százalékkal 1,15 milliárd euróra (415 milliárd forint) mérséklődtek. Az üzemi eredmény 17 százalékkal, 62 millió euróra (22,3 milliárd forint) nőtt. A védelmi és űripari üzletág bevételei 2,11 milliárd eurót (761,7 milliárd forint) tettek ki, gyakorlatilag stagnáltak. A tavalyi 53 millió euró (19,1 milliárd forint) mínusz után az idei első negyedévben 17 millió euró (6,1 milliárd forint) volt a részleg üzemi eredménye.
A vállalat vezetése fenntartotta az idei évre vonatkozó pénzügyi előrejelzését, dacára a továbbra is bizonytalan piaci környezetnek. Az Airbus továbbra is azzal számol, hogy kiigazításokkal számolva üzemi eredménye az idén legalább kétmilliárd euró lesz, és a tavalyival azonos számú, 566 darab kereskedelmi repülőgépet ad át a megrendelőknek. Ehhez a kiindulási alap az, hogy az idén nem lesznek további fennakadások a világgazdaságban és a légi közlekedésben, valamint zavarok a társaság belső működésében, termék- és szolgáltatásnyújtatási képességében.

Az eredményeket kommentálva Guillaume Faury vezérigazgató rámutatott, hogy a belföldi légi közlekedés fellendülőben van Kínában és az Egyesült Államokban, míg a határokon átnyúló utazás valószínűleg még egy ideig gyenge marad. Az európai egységes légiközlekedési piacon azonban zavart okozott, hogy a karantén, a zárlatok és a tesztelés terén nem hangolták össze politikájukat az európai országok. Emiatt az utazási helyzet okkal rosszabb Európában, mint más hasonló piacokon - mondta Faury, hozzátéve, hogy ez aggasztó és hátráltató tényező a légi közlekedés fellendülésének szempontjából nézve.
Az Airbus-részvények 1,73 százalékos pluszban, 101,02 eurón (36 468 forint) forogtak kora délután a párizsi tőzsdén, ami több mint 87 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi szintnél. Az elmúlt 52 hét alatt 48,21 (17 403 forint) és 104,54 euró (37 739 forint) között mozgott az árfolyam.