Megérkezett az előrejelzés, ekkortól enyhülhet a globális chiphiány

Volkswagen, emisszió, dízelbotrány
04 December 2018, Lower Saxony, Wolfsburg: The Volkswagen model T-Roc stands on a lifting platform in a car tower on the Volkswagen factory premises. Once a year, the Volkswagen Group invites media representatives to a photo shoot in the car towers of the Autostadt. There you can take pictures of the latest vehicle models. Photo: Peter Steffen/dpa
Vágólapra másolva!
A Volkswagen vezetése arra számít, hogy a globális chiphiány a következő hónapokban is megnehezíti az autóipari termelést. Vannak azonban olyan iparági szereplők, akik szerint június végére már érezhető lesz a válság enyhülése.
Vágólapra másolva!

Igencsak megoszlanak a vélemények arról, hogy autóipari termelést meddig nehezíti még meg a globális chiphiány, amely az elmúlt időszakban iparágak egész sorában okozott komoly gondot, és akár a világgazdaság növekedésére is hatással lehet. A Volkswagen vezetése például azzal számol, hogy a következő hónapokban még igen szűk lesz a chipkinálat.

Az autómárka vezérigazgatója, Ralf Brandstaetter, szerint a chiphiány hatásai még elhúzódnak a következő hónapokra.

Hozzátette, a Renesas Electronics autóipari chipgyártó által működtetett üzemben tűz ütött ki, közben pedig a texasi hóviharok is megnehezítették a termelést az elmúlt időszakban. Ezek együtt, kiegészülve a koronavírus-járvány elhúzódó hatásaival, továbbra is lehúzzák a chipgyártás aktivitását – írja a Reuters.

A Volkswagen vezetője, Herbert Diess még márciusban azt mondta, a vállalat csak a chiphiány miatt mintegy 100.000 autót nem tudott leszállítani. Hozzátette, a számításaik szerint az idei évben nem is lesznek képesek teljesen pótolni a kieséseket.

Az autóipark készülhet a chiphiány enyhülésére? Forrás: AFP//Ronny Hartmann

Brandstaetter viszont a szombati nyilatkozatában már arról beszélt, hogy az év második felében enyhülhet valamennyire a szektorra nehezedő nyomás. Mindazonáltal a vállalatcsoporton belül is megoszlanak a vélemények. A Volkswagen spanyol márkájának számító SEAT elnöke, Wayne Griffiths például a múlt hónapban úgy nyilatkozott, a chiphiány miatti kihívások fokozódására lehet számítani az idei második negyedévben.

Vannak azonban optimistább hangok is az iparágban.

A Taiwan Semiconductor Manufacturing (TSMC) nevű chipgyártó elnöke ugyanis nemrég arról beszélt, hogy a várakozásaik szerint a cég termelése június végére érheti utol az autóipari chipkeresletet

– írja a Világgazdaság. Vagyis valóban elképzelhető, hogy az év második felére érezhetően enyhülhet a nyomás a szektoron.

Mark Liu figyelmeztetett azonban, hogy ez még nem jelenteni azt, hogy két hónap múlva teljesen megszűnik a chiphiány, csupán arról van szó, hogy a minimumelvárásokat már ki fogja tudni elégíteni a társaság.