Cápabőrutánzattal csökkentik a repülőgépek légellenállását

India, koronavírus
Lufthansa Cargo McDonnell Douglas MD-11 airplane overflying in high altitude. The iconic triple engine MD11 Jet overfly at 31.000 feet leaving a few vapor trails, contrails behind, over the Europe at Thessaloniki, Greece in the blue sky. The iconic overflying tri-jet plane, with 3 jet engines has the registration D-ALCC is flying a cargo long haul flight, the route is from Frankfurt FRA airport to Bombay BOM international airport in India. Lufthansa Cargo AG LH GEC is a German cargo airline carrier subsidiary of Lufthansa, operating worldwide air freight and logistics services with main hub FRA airport. The airline has a fleet of 19 aircraft, 12 of them are McDonnel Douglas MD-11F that will be phased out by 2020. Lufthansa is Star Alliance member. May 3, 2020 (Photo by Nicolas Economou/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Súrlódáscsökkentő fóliabevonatot kapnak a Lufthansa teherszállító repülőgépei a légellenállás és ezzel együtt az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében a BASF és a Lufthansa Technik közösen tett bejelentése szerint.
Vágólapra másolva!

A két vállalat által kifejlesztett fóliabevonat a cápák bordázott bőrét mintázza és kedvező aerodinamikai tulajdonságainak köszönhetően nagyjából egy százalékkal képes csökkenteni a repülőgépre ható légellenállást.

Illusztráció Forrás: AFP/Nicolas Economou/NurPhoto

A Lufthansa teheráru-szállító flottájának az egészére kivetítve a fólia alkalmazásával évente 11,7 ezer tonna szén-dioxid-kibocsátást lehet megtakarítani, ami nagyjából 48 Frankfurt-Sanghaj járat kibocsátásának felel meg.

A jövő évtől kezdődően a Lufthansa Cargo mind a tíz Boeing B777-es áruszállító repülőgépét ellátják a fóliabevonattal. A fóliabevonatot egy Boeing B747-es gépen próbálták ki az európai légügyi hatóság, az EASA engedélyével.