Az indiai koronavírus-válság már a globális olajárakon érezteti hatását

koronavírus India
A healthcare worker checks the temperature of a woman during a screening for the COVID-19, in a slum area in Mumbai, India on September 08, 2020. India is the second worst-hit nation by the Coronavirus (COVID-19) pandemic after the United States. (Photo by Himanshu Bhatt/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Az olaj hordónkénti ára 66 dollár körülre esett vissza, mivel India csökkenő kereslete és az OPEC+ magasabb kínálatával kapcsolatos aggodalmak gyengítették az Egyesült Államok és Kína kereslet-fellendülése miatti optimizmust.
Vágólapra másolva!

India a függetlenné válása óta valószínűleg a legsúlyosabb válsággal néz szembe. Az alacsony üzemanyag-eladások csak egyike az indiai közegészségügy és gazdaság növekvő problémáinak.
A hatóságok már több mint 12 napja számolnak be 300.000 feletti regisztrált napi koronavírus-esetről.

A népes ország kórházai túlterheltek, hatalmas az ágy-, gyógyszer- és oxigénhiány.

Delhi, Maharashtra, Karnataka és más államok helyi önkormányzatai hétvégi kijárási tilalmat, és szigorú intézkedéseket vezettek be a vírus terjedésének megakadályozása érdekében.

Egy egészségügyi dolgozó ellenőrzi az emberek hőmérsékletét Mumbai egyik nyomornegyedében. A lassú oltási kampány nem tud lépést tartani a mutáns vírusok terjedési sebességével. Forrás: NurPhoto via AFP/Himanshu Bhatt/NurPhoto/Himanshu Bhatt

Az utazási korlátozások miatt viszont az indiai állami finomítók helyi üzemanyag-értékesítése áprilisban jelentősen visszaesett.

- mondta el A.K. Singh, a Bharat Petroleum Corp állami olajvállalat szóvivője a Reuters hírügynökségnek.

Az állami üzemanyag-kiskereskedők által összeállított előzetes adatok szerint áprilisban 2,14 millió tonnára csökkent az autókban és motorkerékpárokban használt benzin értékesítése. Ez a legalacsonyabb szint tavaly augusztus óta. Főként a tömegközlekedési szolgáltatók, a mezőgazdasági járművek és az ipar által használt dízel iránti kereslet esett vissza. Erre 2021 áprilisában, a márciusihoz képest 1,7 százalékkal, míg a 2019 áprilisához képest 9,9 százalékkal volt kisebb az igény. A légitársaságok is alacsonyabb kapacitással működnek, emiatt a repülőgép üzemanyag értékesítés 11,5 százalékos csökkenést mutatott az előző hónaphoz képest, és óriási, 39,1 százalékos esést a 2019 áprilishoz képest.

- mondta Naeem Aslam, az Avatrade elemzője.

Az Egyesült Államok és Kína a világ két legfontosabb olajfelhasználója, India pedig a harmadik. A túlnépesedett országban bekövetkezett drasztikus olajkereslet-csökkenés, és az emiatt globálisan fellépő

magasabb kínálat viszont korlátozza az olajból származó profitot.

Ráadásul az OPEC termelése áprilisban, Irán fellendülésével megemelkedett.

Az elemzők arra számítanak, hogy India üzemanyagok iránti igénye májusban még erőteljesebb zuhanást mutat, és a helyi üzemanyag-fogyasztás majd csak júniusban kezdhet újra élénkülni, amikorra a koronavírus második hulláma várhatóan már gyengülni fog.