Ázsiában gyűjtött PET-palackokból készült lábbelik kerülnek forgalomba

Lidl
A LIDL sign is seen in Munich. Lidl Stiftung & Co. KG formerly Schwarz Unternehmenstreuhand KG, is a German global discount supermarket chain, based in Neckarsulm, Germany, that operates over 10,000 stores across Europe and the United States. (Photo by Alexander Pohl/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Először kínál vásárlóinak a Lidl Magyarország olyan saját márkás cipőt, melynek felső textilrésze 100 százalékban újrahasznosított PET-palackokból készült, új életet adva ezáltal a régi műanyagoknak. Az új termékek különlegessége, hogy ennek az újrahasznosított műanyagnak a 25 százalékát olyan hulladékok, régi műanyagpalackok képzik, melyeket Ázsia tengerparti régióiban, strandokon, szigeteken és a part menti területeken gyűjtöttek össze. 
Vágólapra másolva!

A Lidl REset Plastic műanyag stratégiájának részeként olyan intézkedéseket hoz, melyekkel hozzájárul a műanyag csökkentéséhez, valamint a műanyagok újrafelhasználásához. Törekszik arra, hogy megakadályozza a műanyag hulladékok környezetbe jutását, valamint, hogy eltávolítsa a műanyag hulladékokat a környezetből, legjobb esetben visszahelyezve azokat a körforgásba - írja közleményében a vállalat.

Ezt a törekvését tükrözik a vállalat új, saját márkás sport-és szabadidő cipő termékei, melyekkel a Lidl a textiltermékek piacán is megmutatja, hogyan lehet a műanyagot és műanyaghulladékot racionálisan újrahasznosítani.

A lábbelik különlegessége, hogy felső textil részük újrahasznosított poliészterből, részben a környezetből, Ázsia partjainál összegyűjtött PET-palackokból készült. A PET-palackokat préselik, tisztítják, aprítják, majd újrahasznosított fonalakká dolgozzák fel. Ezt a fonalat cipők, de textíliák gyártására is használhatják. A Lidl új termékeinek esetében mérettől és modelltől függően cipőként átlagosan 11-16 PET-palackot használnak fel a lábbelik felső anyagához. A női-, féri-és gyermekcipőknek légáteresztő felsőrészük, kellemes viseletet biztosító textilbélésük és memóriahabos talpbetétük van.

Felső textilrészük 100 százalékban újrahasznosított poliészter fonálból készült, ezáltal egy fenntarthatóbb alternatívát kínál a vásárlók számára.

Illusztráció Forrás: MTI/Földi Imre

A Lidl célul tűzte ki, hogy 2025-ig 20 százalékkal csökkenti műanyagfelhasználását, a saját márkás termékek csomagolásának 100 százalékát pedig maximálisan újrahasznosíthatóvá teszi. Célja, hogy az értékes alapanyagokat hatékonyan újra feldolgozza. Ezen törekvés részeként vezette be kínálatába 2020 márciusától az időszakosan kapható, legalább 95 százalékban újrahasznosított műanyagból készült háztartási termékeit, most májustól pedig az akciós jelleggel elérhető új sportcipőket, melyek felső textil része 100 százalékban újrahasznosított műanyagból készült.

Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője elmondta:

A vállalat további műanyagcsökkentéssel kapcsolatos intézkedéseiről vagy a mikroműanyagokkal kapcsolatos állásfoglalásáról az áruházlánc oldalán találhatóak bővebb információk.