Ismét gazdát cserélt két úttörő internetes platform

népszerű márkák galéria, yahoo
SUNNYVALE, CA - JULY 17: The Yahoo logo is displayed in front of the Yahoo headqarters on July 17, 2012 in Sunnyvale, California. Yahoo will report Q2 earnings one day after former Google executive Marissa Mayer was named as the new CEO. Photo by Justin Sullivan/Getty Images) Justin Sullivan/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A Yahoo és az AOL, az internet korának két úttörő szolgáltatása ismét tulajdonost vált, miután a jelenlegi vezetés sikertelenül próbálkozott az ezekben rejlő anyagi potenciál további kiaknázásával – jelentette a BBC.
Vágólapra másolva!

Az amerikai távközlési óriás,

a Verizon a két társaságot is magában foglaló médiaeszközeit egy amerikai magántőke-társaságnak, az Apollo Global Management-nek adta el

az 5 milliárd dolláros üzleti tranzakció keretében. A megállapodás értelmében a Verizon 10 százaléknyi részesedést továbbra is megtarthat. A vállalat az AOL-t 2015-ben, a Yahoo-t pedig 2017-ben vásárolta meg összesen 9 milliárd dollárért. Habár mindkét szolgáltatás éveken át nagyon népszerű volt, a technológia és az internet fejlődésével az olyan találmányok, mint a Google és a közösségi platformok, átvették a helyüket.

A Verizon abban a reményben vásárolta meg a Yahoo-t és az AOL-t, hogy segítségükkel gyorsan és sikeresen beléphet a digitális reklámpiac birodalmába.

A Yahoo és az AOL úttörő szerepet játszott az ingyenes és informatív webes szolgáltatások széles választékának kínálásában, jóval a Google megjelenése előtt. Ingyenes webes mail és csevegő szolgáltatásaikkal e két cég az online hirdetések piacának sarokköveivé tudott válni.

A 2000-es évek elején a legtöbb internethasználó naponta látogatta ezeket az oldalakat.

A Yahoo a hírektől, az időjárás-jelentéseken át, a sporteredményekig, sőt a filmek megjelenési dátumáig is szolgáltatások széles skáláját nyújtotta oldalain.

Yahoo központi épülete Forrás: AFP/Getty Images/Justin Sullivan

De az elmúlt évtizedben

a Yahoo és az AOL olyan vetélytársakra akadt, mint Google, a Bing, a Facebook, a Twitter,

az ESPN, a Fandango és az Weather.com, az internetes piac pedig egyre inkább telítődött.

Az Apollo Global Management szerint a Yahoo és az AOL továbbra is rendelkezik azokkal a feltételekkel, amelyek révén ezeket digitális média és hirdetési óriássá lehet fejleszteni.

- mondta Reed Rayman, az Apollo magántőke-partnere.

A Verizon abból a célból vásárolta meg anno a Yahoo-t, hogy egyesítse annak keresési, e-mail és messenger eszközeit, valamint hirdetési technológiai eszközeit az AOL platformmal. Az eladás során azonban kiderült, hogy a Yahoo kibertámadás célpontjává vált.

A Yahoo postafióknak köszönhetően azonban a keresőoldalt a mai napig sokan látogatják.

A márkát az internet egyik legfontosabb hírösszesítőjének tartják, és ez a világ tizenegyedik leglátogatottabb weboldala.