A Rodin Mérnöki Iroda végzi az Erdély felé vezető M49-es autóút országhatárig történő hosszabbításának tervezését. 17,4 kilométer hosszú, 2x2 sávos, autópályává fejleszthető autóút épül, új közúti híddal és határátkelővel.

Hamarosan megkezdődik a területszerzés, és nyáron már a kivitelezési közbeszerzés is megjelenhet az M49 autóút Mátészalka és Ököritőfülpös közötti szakaszára - írja a Magyar Építők.A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) most a TED-en kihirdette az M49-es második, Ököritófülpös és Csenger országhatár közötti szakaszára vonatkozó tervezői közbeszerzés eredményét.

Az autóút hosszabbításához kapcsolódó tervezési feladatokat a Roden Mérnöki Iroda Kft. végezheti el több mint 670 millió forint értékben. A nyertes feladata az M49 gyorsforgalmi út M3 autópálya − Mátészalka − országhatár közötti kapcsolat fejlesztésének előkészítése, az Ököritófülpös − Csenger közötti szakaszra vonatkozóan engedélyezési terv készítése, valamint a megvalósításhoz szükséges engedélyek megszerzése.

A tervek szerint új nyomvonalon 17,4 kilométer hosszú, 2x2 sávos, fizikai elválasztó sávval kialakított, autópályává fejleszthető autóút épül.

IllusztrációForrás: MTI/Komka Péter

Az autóúthoz kapcsolódóan az alábbi létesítményeket tervezik:

  • 2 csomópontot az M49 autópálya és a 49-es főút keresztezésében 2 új közúti műtárggyal,
  • 4 nagyobb műtárgyat: egyet a 114-es számú Mátészalka-Csenger vasútvonal, további hármat pedig a 4138, 41142, 4924 jelű utak keresztezésében,
  • kétoldali pihenőt,
  • egy tengelysúlymérő-állomást,
  • továbbá egy határátkelőhelyet.

Az új útnak lehetővé kell tennie a Szamos-folyó északi térségének bekötését az M49-eshez, egy, a Szamos-folyón átívelő új közúti híddal.