A cég azt közölte, hogy az adózott eredménye 2 milliárd 833 millió euróra (1015,3 milliárd forint) részvényenként 4,26 euróra (1526,81 forint) emelkedett a március végével záródott első negyedéven az egy évvel korábbi 574 millió euróról (205,7 milliárd forint), részvényarányosan 0,84 euróról (301 forint).

A járműgyártó bevétele 15,2 százalékkal, 26 milliárd 778 millió euróra (9597,3 milliárd forint) nőtt, változatlan devizaárfolyamok mellett a bevétel 18,9 százalékkal bővült.

Az adó és kamatfizetés előtti (EBIT) eredmény 1 milliárd 375 millió euróról (492,8 milliárd forint) 3 milliárd 25 millió euróra (1084,1 milliárd forint) nőtt.

Az egy járműre kivetített nyereségráta 9,8 százalékra ugrott a tavalyi első negyedévi 1,3 százalékról.
A német cég összesen 636 ezer 606 autót adott el világszerte, 33,4 százalékkal többet a tavalyi első negyedévinél. A BMW eladásai megduplázódtak Kínában, ahol 230 ezer 120 járművet értékesített. Az Észak-Amerikában eladott autóinak a száma 17,4 százalékkal nőtt, ugyanakkor a német piacon az eladások 5 százalékkal csökkentek. 

IllusztrációForrás: dpa Picture-Alliance via AFP/usage worldwide/Sven Hoppe

Az értékesített elektromos autók száma több mint a kétszeresére nőtt, 70 ezer 207-re emelkedett. Motorkerékpárokból 42 ezer 592-öt adott el a cég, ami 22,5 százalékos növekedés éves összevetésben.