A BMW negyedéves nyeresége ötszörösére nőtt

bmw, autó
A BMW 507 from 1959 can be seen during a press conference at BMW facilties in Munich, Germany, 07 March 2016. The Bayrische Flugzeugwerke aircraft manufacturer was founded on 07 March 1916 and later became the Bayrische Motoren Werke (Bavarian Motor Works) - BMW. Photo: SVEN HOPPE/dpa | usage worldwide
Vágólapra másolva!
A cég azt közölte, hogy az adózott eredménye 2 milliárd 833 millió euróra (1015,3 milliárd forint) részvényenként 4,26 euróra (1526,81 forint) emelkedett a március végével záródott első negyedéven az egy évvel korábbi 574 millió euróról (205,7 milliárd forint), részvényarányosan 0,84 euróról (301 forint).
Vágólapra másolva!

A járműgyártó bevétele 15,2 százalékkal, 26 milliárd 778 millió euróra (9597,3 milliárd forint) nőtt, változatlan devizaárfolyamok mellett a bevétel 18,9 százalékkal bővült.

Az adó és kamatfizetés előtti (EBIT) eredmény 1 milliárd 375 millió euróról (492,8 milliárd forint) 3 milliárd 25 millió euróra (1084,1 milliárd forint) nőtt.

Az egy járműre kivetített nyereségráta 9,8 százalékra ugrott a tavalyi első negyedévi 1,3 százalékról.

A német cég összesen 636 ezer 606 autót adott el világszerte, 33,4 százalékkal többet a tavalyi első negyedévinél.

A BMW eladásai megduplázódtak Kínában, ahol 230 ezer 120 járművet értékesített. Az Észak-Amerikában eladott autóinak a száma 17,4 százalékkal nőtt, ugyanakkor a német piacon az eladások 5 százalékkal csökkentek.

Illusztráció Forrás: dpa Picture-Alliance via AFP/usage worldwide/Sven Hoppe

Az értékesített elektromos autók száma több mint a kétszeresére nőtt, 70 ezer 207-re emelkedett.

Motorkerékpárokból 42 ezer 592-öt adott el a cég, ami 22,5 százalékos növekedés éves összevetésben.