A Nio kínai elektromosautó-gyártó startup csütörtökön jelentette be, hogy a tervei szerint szeptemberben elkezd értékesíteni Norvégiában is. Ezzel a vállalat nem csupán az első külföldi piacra lépne be Kínán kívül, de azonnal Európa egyik legfontosabb elektromosautó-piacát célozza meg.

Komoly külföldi terjeszkedésbe kezdene a kínai Nio azzal, hogy szeptembertől belépne a norvég elektromosautó-piacra. A kínai startup a tervei szerint az ES8 SUV modelljét vinné Norvégiába ebben az évben, melyet az E7 szedán követne 2022-ben. A cég a helyi dolgozóinak számát emellett 15-ről 50-re növelné az idei év végére – írja a CNBC.

Az idei harmadik negyedévben megnyíló oslói üzlet pedig a Nio egyik zászlóshajója lenne. A tervek szerint aztán jövőre kisebb bemutatótermeket kialakítanának Norvégiában a következő évben.
Norvégia az elektromos autók globális piacának egyik legfontosabb országa. A skandináv államban ugyanis tavaly az eladott új autók több mint fele elektromos volt. Az 54,3 százalékos részesedés pedig igen gyors növekedésnek számít a megelőző évben mért 42 százalékos szinthez képest.

Norvégiát is meghódítaná a NioForrás: Imaginechina via AFP/Deng fei - Imaginechina/Deng Fei

Az elmúlt három évben egyébként az elektromos autók dominálták a norvég újautó-eladásokat. A Volkswagenhez tartozó Audi e-tron volt a tavalyi év sztárja, míg 2019-ben a Tesla Model 3, 2018-ban pedig a Nissan Leaf volt az éllovas.

A Nio azonban nem az egyetlen kínai elektromosautó-gyártó, amely versenyez a norvég piacon. Az amerikai tőzsdén jegyzett Xpeng decemberben 100 darab G3 elektromos SUV-ot szállított le az országban. A cég azonban folytatná a jelenlétének növelését Észak-Európában a P7 szedánjával. Vagyis a kínai vállalatok igen intenzíven próbálják megnyerni maguknak az elektromos autók iránt rajongó észak-európai fogyasztókat.