Kínai cég hódítaná meg az elektromos autók egyik legfontosabb piacát

Nio, Kína, elektromos autó
--FILE--Visitors look at a NextEV Nio EVE Concept car on display during an automobile exhibition in Hangzhou city, east China's Zhejiang province, 10 November 2017. The highly anticipated Chinese car brand NIO revealed the price for its first mass production electric SUV in Beijing on Sunday (17 December 2017). At just over 400,000 yuan ($60,501.5), about half the cost of a Tesla, the ES8 is pretty competitive and packed with technology. NIO also rolled out its first in-car artificial intelligence system called Nomi, and its charging system called NIO Power, which also includes battery swap technology and mobile charging services. Backed by China's top tech companies such as JD.com and Xiaomi, NIO is often referred to as the Chinese version of Tesla. "China's auto industry is the world's largest. We have the market, we have the talent, and we have strong capabilities in automaking. Chinese car brands should be more confident about elevating their brands and offering competitive products to the world," said Li Bin, founder and chairman of NIO.
Vágólapra másolva!
A Nio kínai elektromosautó-gyártó startup csütörtökön jelentette be, hogy a tervei szerint szeptemberben elkezd értékesíteni Norvégiában is. Ezzel a vállalat nem csupán az első külföldi piacra lépne be Kínán kívül, de azonnal Európa egyik legfontosabb elektromosautó-piacát célozza meg.
Vágólapra másolva!

Komoly külföldi terjeszkedésbe kezdene a kínai Nio azzal, hogy szeptembertől belépne a norvég elektromosautó-piacra. A kínai startup a tervei szerint az ES8 SUV modelljét vinné Norvégiába ebben az évben, melyet az E7 szedán követne 2022-ben. A cég a helyi dolgozóinak számát emellett 15-ről 50-re növelné az idei év végére – írja a CNBC.

Az idei harmadik negyedévben megnyíló oslói üzlet pedig a Nio egyik zászlóshajója lenne.

A tervek szerint aztán jövőre kisebb bemutatótermeket kialakítanának Norvégiában a következő évben.
Norvégia az elektromos autók globális piacának egyik legfontosabb országa. A skandináv államban ugyanis tavaly az eladott új autók több mint fele elektromos volt. Az 54,3 százalékos részesedés pedig igen gyors növekedésnek számít a megelőző évben mért 42 százalékos szinthez képest.

Norvégiát is meghódítaná a Nio Forrás: Imaginechina via AFP/Deng fei - Imaginechina/Deng Fei

Az elmúlt három évben egyébként az elektromos autók dominálták a norvég újautó-eladásokat. A Volkswagenhez tartozó Audi e-tron volt a tavalyi év sztárja, míg 2019-ben a Tesla Model 3, 2018-ban pedig a Nissan Leaf volt az éllovas.

A Nio azonban nem az egyetlen kínai elektromosautó-gyártó, amely versenyez a norvég piacon.

Az amerikai tőzsdén jegyzett Xpeng decemberben 100 darab G3 elektromos SUV-ot szállított le az országban. A cég azonban folytatná a jelenlétének növelését Észak-Európában a P7 szedánjával. Vagyis a kínai vállalatok igen intenzíven próbálják megnyerni maguknak az elektromos autók iránt rajongó észak-európai fogyasztókat.