A magyar házhoz szállítási piac megújítására készül a DoDo, ennek érdekében már több hazai városban is elérhetővé tette szolgáltatásait. A Dodo adatvezérelt logisztikai és "utolsó 2 kilométeres" megoldása révén jelentősen javítja a szállítási feladatok teljesítésének hatékonyságát. Az akár félórás határidők vállalása a társaság tapasztalatai szerint kifejezetten felértékelődött a pandémiás időszakban - írják közleményükben.

A világjárvány következtében az e-kereskedelem minden eddiginél fontosabbá vált, a klasszikus kiskereskedelmi szereplők is ebbe az irányba mozdultak el. Az elmúlt év megmutatta, hogy nemcsak az élelmiszerek vagy a készételek szállítására van igény, hanem a fogyasztók már szinte bármilyen termékhez szeretnének könnyen és gyorsan hozzájutni online rendeléseik révén.

A DoDo egy olyan egyedi, nagyteljesítményű logisztikai platformot fejlesztett ki, amely adatvezérelt megoldásainak köszönhetően lehetővé teszi a különböző futárfeladatok teljesítésének intelligens összehangolását. A hatalmas mennyiségű beérkező információ összetett elemzése révén előzetesen kiszámítható a kereslet, a forgalmi helyzet és az optimális flottakapacitás várható alakulása. Ez pedig minden eddiginél fenntarthatóbbá teszi a házhoz szállítást, mivel az erőforrásigények pontos felmérésének köszönhetően megspórolhatóvá válnak a korábban feleslegesen megtett utak.

Az intelligens városi modell részét képző „utolsó 2 kilométeres" szállítás azt jelenti, hogy a cég autói, illetve futárjai kisebb távolságokat tesznek meg.

Infografika a szolgáltatásrólForrás: Dodo

A legtöbb házhoz szállító cég általában az egy adott területre és azonos időszakra eső fuvarfeladatokat párhuzamosan több járművel teljesíti, ami nem egy hatékony megoldás, és egyben felesleges forgalomnövekedéssel és környezetterheléssel is jár. Ezzel szemben a vállalat a beérkező valós idejű adatok megfelelő elemzésével képes flottái legoptimálisabb kihasználására, ami kedvező hatással van a városképre és környezetünkre is.

A szolgáltatás jelenleg négy európai országban, Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban és már Magyarországon is elérhető. Az itthoni indulás egy közel 400.000 eurós beruházás révén valósult meg. Azon hazai városok száma, ahol a DoDo kiszállítást végez: Budapest mellett Miskolc, Debrecen, Eger, Szolnok, Szeged, Békéscsaba, Pécs, Kaposvár, Zalaegerszeg, Szombathely, Győr, Tatabánya, Veszprém, Székesfehérvár és a lista folyamatosan bővül. Európában a cég számos olyan kereskedelmi egységgel és gyorsétterem-lánccal alakított ki hosszútávú együttműködést és kísérleti projektet, mint például a Nespresso, a KFC, Pizza Hut vagy a Kifli.hu cseh anyavállalata, a Rohlik.

A DoDo-t 2015-ben alapították, közvetlenül a fogyasztókat kiszolgáló futárszolgálatként.  A cég tavaly a közép-európai régió második leggyorsabban növekvő vállalata lett a Deloitte Technology Fast 50 listája alapján. Saját infrastruktúrával, 600-nál is több autóval, és több mint 1200 futárral rendelkezik, az eddig kézbesített megrendeléseik száma pedig meghaladja a 4,5 milliót.