A YouTube legújabb közösségi videókészítő és -megosztó platformjára, a Shorts-ra, hatalmas összegű támogatással próbálja elcsábítani az influenszereket. A vállalat alapjának, a „The Shorts Fund"-nak a kerete 100 millió dollár (körülbelül 30 milliárd forint), ami az új alkalmazásra feltöltött legnépszerűbb videók készítői között lesz szétosztva.

A YouTube új mobiltelefonos alkalmazásával, a Shorts-al, szeretné felvenni a versenyt a több száz millió felhasználóval rendelkező Snapchattel és a világszerte jól ismert kínai platformmal, a TikTokkal.

A Google anyacégének, az Alphabetnek a közleményéből kiderül, hogy a vállalat szeretne hosszú távon pénzkeresési lehetőséget biztosítani az új platformot használó felhasználók számára, így egy 100 milliárd dolláros alapot hozott létre, hogy havonta támogassa az influenszereket. A közleményből az is kiderül, hogy a legnézettebb és a legtöbb megjegyzést kapott videók készítőit fogják díjazni, ami több ezer felhasználót is jelenthet egy hónapban.

IllusztrációForrás: NurPhoto/Jaap Arriens/NurPhoto/Jaap Arriens

A Google vezérigazgatója, Sundar Pichai elmondta, hogy az új alkalmazás hivatalosan csak egy hónapja érhető el pár országban, de már most napi 6,5 milliárd nézettséget generál világszerte.

A YouTube vezérigazgatója, Susan Wojcicki közösségi oldalán osztotta meg, hogy havonta fogják díjazni a legnépszerűbb, eredeti tartalmakat feltöltő készítőket, akik legfeljebb 60 másodperces videót tehetnek közzé az új közösségi platformjukon, a Shorts-on.

A vállalat arról nem számolt be, hogy pontosan mennyi pénzt kereshetnek a videókészítők az új felületen, illetve az se derült még ki, hogy pontosan mi alapján döntik el, hogy ki kaphat a pénzből. Ezekre a kérdésekről következő hónapokban kaphatnak választ az érdeklődők.