A magyar családok átlagosan online 7800 forintért, személyesen áruházban 7200 forintért vásárolnak meglepetést a család fiatal tagjának gyereknapra a Regio Játék értékesítési adatai szerint. Az ajándékvásárlás már 1-2 héttel az ünnep előtt kezdődik, ebben az időszakban a játékkereskedő éves forgalmának 8-10 százaléka realizálódik. A legkeresettebb ajándékok között a Lego készletek, szabadtéri játékok és strandfelszerelések szerepelnek.

A Regio Játék friss felmérése szerint a gyereknapi ajándékvásárlás már 1-2 héttel az ünnep előtt kezdődik, de jellemző az is, hogy a szülők az utolsó pár napban szerzik be a játékokat. A válaszadók 40 százaléka online és áruházban is vásárol, 36 százaléka csak internetről rendel, a kitöltők egyötöde pedig kizárólag személyesen választja ki a meglepetést. Áruházainkban nagyon erős a forgalom a gyereknapi hétvégén. A legtöbben Lego készletet tesznek a kosarukba, de a nyár közeledtével népszerűek a szabadtéri játékok és a strandfelszerelések is – árulta el a Gyaraki Dávid marketingvezető. A játékkereskedő értékesítési adatai alapján az éves forgalom nagyjából 8-10 százalékát teszi ki a gyereknap, ilyenkor 7800 forintra rúg az online kosárérték, míg egy áruházi vásárlás során 7200 forintot költenek átlagosan a vásárlók.

IllusztrációForrás: Shutterstock
TOP10 játékkategória májusban a Regio Játék értékesítési adatai szerint:
1. Lego
2. Szabadtéri játék
3. Strandjáték, medence
4. Sportszer, labda
5. Autó, jármű
6. Társasjáték, kártya
7. Játékfigura
8. Kreatív, fejlesztő
9. Baba, babakocsi
10. Bébijáték, kellék

A vállalat 3093 főn végzett kutatásában a résztvevők 30 százaléka 2000-6000 forintért vásárol gyereknapi ajándékot, további 30 százalék azonban 6000 forintnál is többet szán az ünnepi meglepetésre gyermekenként.

A szezonnak megfelelően a szabadtéri játékok végeztek a legelőkelőbb helyen, de sok szülő és nagyszülő kreatív játékkal, könyvvel és kifestővel, illetve sporteszközzel örvendezteti meg a gyermeket ezen a különleges napon" – ismertette a kutatási eredményeket Gyaraki Dávid. A játék mellett plusz zsebpénzt mindössze a szülők 5 százaléka ad, többnyire 4000 forint feletti értékben.

IllusztrációForrás: Shutterstock
TOP10 játék májusban a Regio Játék értékesítési adatai szerint:
1. Lego Technic extrém terepjáró
2. Bestway fémvázas medence
3. Diafilmvetítő
4. Rubik kocka
5. Lego City Fagylaltos kocsi
6. Háromkerekű roller
7. Zingo - Játssz és tanulj
8. UNO kártya
9. Gyerekhinta
10. Baba úszóka

A felmérésből az is kiderült, hogy a magyar családok 90 százaléka ünnepli a gyereknapot, azonban a járványhelyzet miatt a legtöbben (46 százalék) otthon maradnak, és közös játékkal töltődnek fel, vagy egy, a lakóhelyhez közeli kirándulással (36 százalék), illetve játszótéri programmal ünneplik május utolsó vasárnapját.

"Minden hatodik család a nagyszülőkkel közösen tervez programot gyereknapon, a megkérdezettek közel fele csak az unokatestvérekkel, keresztszülőkkel vagy barátokkal találkozik a jeles alkalomból, 24 százalék pedig szűk családi körben ünnepli május utolsó vasárnapját" – mondta el a cég marketingvezetője.