Rákaptak a magyarok a gyorskereskedelemre

koronavírus, járvány, vírus, utca, Budapest, ételházhozszállítás, ételfutár, biciklisfutár, futár, biciklis, Netpincér GO
Vágólapra másolva!
Reggel a kakaós csigára esküszünk, este pedig a hideg sör fogy legjobban, legalább is, ha azonnali házhoz szállításról van szó. Egyre többen kihasználjuk a gyors - akár 30 percen belüli - kiszállítás lehetőségeit akkor is, ha nem ételre, hanem éppen élelmiszerre vagy háztartási cikkre van szükségünk - írja a Netpincér közleménye felmérésük eredménye alapján.
Vágólapra másolva!

Online gyorskereskedelmi körképet készített az ország egyik vezető házhozszállítási szereplője, amiből többek között az is kiderül, hogy

volt, aki az elmúlt fél évben minden nap online végezte a bevásárlását.

Berobbant hazánkba a gyorskereskedelem, a magyarok pedig ezt egyre jobban élvezik. Márciusban egy reprezentatív kutatás keretében a vállalat elsősorban Budapestre fókuszálva megvizsgálta a fogyasztók vásárlási szokásait.

Hipermarket a kedvenc, de már dobogós az online bevásárlás is

A kutatásból többek között kiderült, hogy tízből hét válaszadó legszívesebben hipermarketben vásárol, második helyen állnak a kisebb élelmiszerboltok,

a harmadik kedvenc pedig ma már az online bevásárlás.

Az online vásárlás szerelmesei azért választják szívesebben a vásárlásnak ezt a módját, mert így nem kell megküzdeniük a tömeggel, kényelmesen tudnak fizetni, és széleskörű a termékkínálat is. Összességében elmondható, hogy az online bevásárlás egyre népszerűbb, a kutatás alapján is kiderült, hogy 10 válaszadóból 9 már próbálta.

Kereskedelmi forradalmat indíthat el a gyorskereskedelem

A gyorskereskedelem lehet a kiszállítás jövője, legyen szó élelmiszerről, háztartási eszközökről, virágról, állateledelről vagy éppen táplálékkiegészítőről. A szolgáltatás vidéken is egyre nagyobb léptekkel fejlődik. A vállalat mára túlnőtt az étel házhoz szállítási piacon és elhozta a vásárlás új generációját, a gyorskereskedelmet Magyarországra, aminek köszönhetően akár 30 percen belül házhoz rendelhetőek az élelmiszerek és a háztartási cikkek. A cég legelkötelezettebb megrendelője például

180-szor kért házhoz szállítást az elmúlt fél évben a felületen elérhető üzletekből, ami azt jelenti, hogy szinte minden nap leadott egy rendelést.

Az átlagos kosárérték az elmúlt időszakban 4200 forint volt, de akadt olyan is, aki egy alkalommal 158.000 forintot is elköltött a NetPincér egyik partnerüzletében. Az ő kosarába márkás italok kerültek.

Leginkább este és hétvégén szeretünk az üzletekből rendelni

Jellemző egyébként, hogy a rendelések száma a hét második felében nő meg igazán, ha gyorskereskedelemről van szó.

A napszakot tekintve általában az esti órák a legerősebbek, a kijárási korlátozások hónapjaiban pedig ez hatványozódott.

Míg november előtt a megrendeléseknek körülbelül egyötöde érkezett este 8 és 11 között, addig november közepétől az összes megrendelés több, mint egyharmada koncentrálódott erre az időintervallumra.

Illusztráció Fotó: Csudai Sándor - Origo

Reggelire kakaós csiga, ebédre kóla és banán

A NetPincér market mindennapi rendelései terén a szénsavas üdítők viszik a prímet, mellyel csak a sörrendelések száma vetekedhet. Harmadik helyen áll a banán, negyedik az ásványvíz, ötödik a császárzsemle, a hatodik legnépszerűbb termék pedig a tej.

Napszakok alapján vizsgálva reggel az örök klasszikus, a kakaós csiga a kedvenc, de jól fogy a sajtos stangli és a jolly joker szendvics alap, a már említett császárzsemle is.

Ebédidőben meglepő módon a kóla-és banánrendelések ugranak meg a rendeléseknél, az esti lazításhoz pedig úgy tűnik, jól jön a sör. A fogyasztók visszajelzései is mutatják, egyre növekvő az igény arra, hogy mindent, amire csak rövid időn belül szükségük lehet, akár 30 perc alatt házhoz tudjanak rendelni, áll a cég közleményében.