Egy 366 méter hosszú konténerszállító hajó még a múlt pénteken zátonyra futott a Szuezi-csatornában. Mint azonban kiderült, ebből az incidensből nem lesz olyan, a globális hajóforgalomra is hatással lévő ügy, mint a közelmúltban az Ever Given csatornába ragadásából lett. Ezt az óriást kiszabadították, és a hajóforgalom folytatódhatott a vízi úton – jelentette a gCaptain.

A szerencsétlenül járt Maersk Emerald hajó szingapúri bejegyzésű. A Szuezi-csatornán tranzitszolgáltatást teljesítő Leth Agencies az egyik legnépszerűbb közösségi portálon jelentette, hogy 

a hajó a 98. kilométernél, a csatorna északi végénél futott zátonyra,  miután motorhiba lépett fel. A hajó egy dél felé tartó konvoj részeként haladt át, és az ötödik volt a sorban. A baleset után a Maersk Emeraldot néhány órán belül újra vízre bocsátották, és a hajóforgalom a szokásos módon folytatódhatott.

A Szuezi-csatorna Hatóság azóta megerősítette, hogy a sajnálatos eset valóban bekövetkezett, és arról számolt be, hogy 

négy vontatóhajót használtak a hajó kimentéséhez. 

Az SCA megjegyzi, hogy a hajó az "új" Szuezi-csatorna északi végén haladt át, ahol két forgalmi sáv van, így az incidens hatása minimális volt a forgalomra.

A kép előterében a most szerencsétlenül járt Marsk Emerald egy 2017-es felvételenForrás: Shutterstock

A Maersk egy e-mailben továbbított nyilatkozatban erősítette meg a baleset tényét:

"Ezúton megerősítjük, hogy a Maersk Emeraldot kimentették, és a Szuezi-csatorna részét képező Nagy Keserű-tónál horgonyoz le, ahol megvárjuk a május 28-án zátonyra futott hajóra vonatkozó vizsgálatok befejezését. A 2012-ben épült, szingapúri lobogó alatt közlekedő hajó dél felé tartott a zátonyra futás pillanatában. A legénység minden tagja biztonságban van" - áll a közleményben.

A Maersk Emerald hajó útközben:

Az AIS hajókövetési adatok szerint a hajó mostanra megérkezett a Nagy Keserű-tóhoz, ahol a hírek szerint ellenőrzésre vár.

A Szuezi-csatorna Hatóság vezetője, Osama Rabea szerint az eset azt mutatja, hogy a vízi út megfelelő kapacitással rendelkezik az ilyen helyzetek kezelésére, valamint rávilágít a két forgalmi sáv meglétének fontosságára.

Mindazonáltal az incidens fontos emlékeztető az Ever Given beszorulására, amely márciusban közel egy hétre leállította a csatornán való közlekedést, és globális fennakadásokat okozott. A fejleményeket az Origo is folyamatosan nyomon követi.

A Maersk Emerald TEU-kapacitása valamivel több, mint 13.000 húsz láb egyenértékű konténer (TEU), így valamivel kisebb, mint az Ever Given, de így is óriási.

A TEU a „szabványos konténeregységnek" felel meg. Hajók és kikötői berendezések konténerszállító kapacitásának mértékegysége. A TEU 20 láb (6 méter) hosszúságú és 8 láb (2,40 m) szélességű konténernek felel meg.

Az Ever Given balesetét követően (a hajót egyébként a Szuezi-csatorna Hatósága továbbra is kártérítési igénnyel tartja vissza az indulástól) a Szuezi-csatorna megkezdte a kotrási munkálatokat a déli vég kiszélesítésére és mélyítésére, ahol jelenleg csak egy sáv van a hajók számára.