A Covid-19 második hulláma mély nyomokat hagyott az indiai autóiparban

Bangalore, India
An Indian employee of the Swedish truck and bus maker Volvo works on the assembly line at the Volvo Factory in Hoskote, some 40 kms south of Bangalore 10 April 2006. Volvo has started to develop India as a sourcing hub for engineering services to support the group's expansion in Asia, and currently Volvo India exports buses to Bangladesh and trucks to South Korea. (Photo by DIBYANGSHU SARKAR / AFP)
Vágólapra másolva!
A hirtelen fellángoló Covid-19 második hulláma a múlt hónapban egész Indiában a gyárak és gyártósorok leállásához vezetett. Az áprilisi hónapokkal összehasonlítva a májusi időszak katasztrófális eredményeket hozott a gépjárműgyártó szektorban is. Az AsiaTimes az indiai autógyártók eladásainak drasztikus csökkenéséről tudósított.
Vágólapra másolva!

Májusban az összes helyi autógyártó árbevételének csökkenését jelentette összehasonlítva az áprilisi statisztikákkal. A Maruti Suzuki, az ország legnagyobb autógyártója 71 százalékos visszaesésről adott hírt májusban: 46.555 darab járművet értékesített, szemben a 2021 áprilisi 159.691 darabbal. A szignifikáns visszaesés oka főleg abban keresendő, hogy a vállalat május 1-16. közt szüneteltette a gyártást, hogy a rendelkezésre álló oxigént az ipari felhasználás helyett inkább orvosi célokra fordíthassák.

A rivális Hyundai Motor India májusban 48 százalékos árbevétel-csökkenésről számolt be az áprilisi adatokhoz képest. Az ország második legnagyobb autógyártója a múlt hónapban 30.703 darab járművet adott el, szemben az áprilisi 59.203 példánnyal.

A Tata Motors összes értékesítése 38 százalékkal esett vissza májusban az azt megelőző hónaphoz képest: 24.552 darabot adtak el, szemben az áprilisi 39.530 darabbal.

Egy dolgozó egy bengalurui gyárban egy korábbi felvételen Forrás: AFP/Dibyangshu Sarkar

Indiában a Covid-19 második hulláma alatt

a regisztrált esetek gyors növekedése számos háztartás orvosi kiadásait is megemelte, ezért a lakosok a világjárvány, valamint a bezárások okozta bizonytalanság miatt inkább halasztották az elkerülhető kiadásokat.

Ráadásul az is általánosan jellemző, hogy a potenciális ügyfelek a vírusfélelmek miatt még mindig vonakodnak a bemutatótermek látogatásától. Míg a pandémia első hulláma inkább a nagyvárosokat érintette, addig a második hullám már a vidéki régiókra is kiterjedt.

A második hullám már nemcsak a nagyvárosokban, hanem a vidéki területeken is pusztított. Forrás: NurPhoto via AFP/Himanshu Bhatt/NurPhoto/Himanshu Bhatt

Az elmúlt napokban az ország egyes részein az új Covid-19-esetek száma csökkenni kezdett, és a hatóságok is elkezdték a lezárások óvatos enyhítését,

így nagy a valószínűsége, hogy a visszaesés után, az elkövetkező hónapokban stabilizálódhat a járműipari szektor.