Az e-mailen, sms-en és telefonon keresztüli csalások nagyon gyakori visszaélési formákká váltak a banki ügyfelekkel szemben az elmúlt időszakban. Kiberbűnözők most telefonon próbálnak meg kicsalni személyes adatokat az OTP Bank ügyfeleitől.

Új módszert alkalmaznak az adathalászok: a csalók telefonon a bank dolgozóinak adják ki magukat, és akár a kötelező adategyeztetésre hivatkozva, akár más ürüggyel kérik el az ügyfelektől a kártya- és számlaadataikat, valamint internetbanki belépési adataikat (ha az ügyfél nem rendelkezik még internetbanki szerződéssel, köttetnek vele).  A csalók az internetbanki aktív tranzakciók hitelesítő kódjait is elkérik az ügyfelektől, így szereznek jogtalanul rendelkezést az ügyfelek számlája és pénze felett - figyelmeztet honlapján az OTP Bank.

A banknál ezért arra kérik ügyfeleiket, hogy legyenek körültekintőek, kezeljék bizalmasan a banki adataikat. Felhívják a figyelmet arra, hogy az OTP Bank sem e-mailben, sem telefonon, sem sms-ben nem kér bizalmas banki adatokat, jelszavakat vagy PIN-kódokat. 

Telefonos átveréssel próbálkoznak csalók az OTP Bank ügyfeleinélFotó / 123RF

Azt tanácsolják ügyfeleiknek, hogy a csalások elkerülése érdekében mindenekelőtt legyenek elővigyázatosak.

  • Keltsen gyanút minden olyan telefonhívás, sms-üzenet, közösségi oldalon keresztül érkezett üzenet vagy e-mail, amelyben az internetbanki bejelentkezéshez és azonosításhoz szükséges jelszót vagy PIN-kódot kérik.
  • Szintén gyanúra adhat okot, ha magyartalan nyelvezetű, nehezen értelmezhető üzenetet kapnak, mivel ezek a tartalmak gyakran fordítóprogrammal készülnek.
  • Soha ne válaszoljanak az ilyen típusú telefonhívásokra, e-mailekre vagy sms-ekre.  
  • Soha ne telepítsenek olyan programot számítógépükre vagy telefonjukra, amit nem ismernek, különösen mások kérésére ne.
  • Mielőtt bejelentkeznek az internetbankba, győződjenek meg arról, hogy valóban az OTP Bank oldalán vannak-e, vagy esetleg egy arra megtévesztésig hasonló, ám csalók által létrehozott, úgynevezett adathalász oldalon.